Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie
  • Voor 16:00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden Voor 16:00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
Naar de startpagina

Nieuwe modellen 2025

Ook in 2025 blijven de grote fietsmerken hun modellen verbeteren. Ben jij benieuwd naar de nieuwste snufjes, de verbeterde aerodynamica of een nog lichter gewicht? Bekijk hieronder alle nieuwe modellen die bij Rullens Fietsen beschikbaar zijn!

Racefietsen

Giant Defy Advanced pro 1

Adviesprijs  5.199,-

 4.799,-

Giant Propel Advanced 1 2025

Adviesprijs  4.399,-

 4.099,-

Mountainbikes

Scott Spark RC team issue
De Scott Spark RC team issue voor jarenlang mountainbike plezier. Het nieuwe framedesign maakt de Scott Spark RC de meest futuristische full-suspension mtb. De Scott Spark RC team issue is zo veelzijdig zonder ook maar op één eigenschap tekort te schieten. Door onlangs geïntroduceerde onderdelen te monteren met ook veel duurzame eigenschappen is deze mountainbike een investering voor vele jaren fietsplezier. De geïntegreerde achterdemper: meer dan alleen mooi. De geïntegreerde achterdemper van de Scott Spark RC team issue is niet alleen een esthetische verbetering. Dankzij deze slimme integratie kun je gemakkelijk twee bidonhouders monteren. De achterdemper van de Scott Spark RC team issue is goed beschermd tegen vuil, modder en ontvetters. Dit helpt de smering en afdichtingen in goede conditie te houden, waardoor er minder onderhoud nodig is. En wanneer onderhoud nodig is, kan de demper binnen vijf minuten worden gedemonteerd, want je kan overal goed bij. Onnavolgbaar bergop én bergaf: de kracht van de Spark RC team issue. De rijeigenschappen van de Scott Spark RC team issue zijn net zo indrukwekkend als het design. Met zijn aangepaste geometrie biedt deze cross-country mountainbike uitzonderlijke stabiliteit tijdens snelle afdalingen. Dit is te danken aan een flauwere balhoofdhoek en een langere wielbasis. Obstakels en kuilen worden moeiteloos opgevangen door de 120 mm veerweg van zowel de voorvork als de achterdemper. Ook klimmen gaat soepel dankzij de steilere zitbuis en langere reach op de Scott Spark RC team issue. Hierdoor kan je efficiënter kracht zetten zonder naar voren te schuiven op het zadel. De unieke TwinLoc 3-standen lock-out bediening voegt nog meer functionaliteit toe aan de Scott Spark RC team issue. De vering is gemakkelijk aan te passen naar 3 standen voor maximale efficiëntie. De vering halfgesloten is ideaal op moeilijke singletracks of beklimmingen. Perfect geïntegreerde onderdelen op de Scott Spark RC team issue. De Scott Spark RC team issue is niet alleen technisch vooruitstrevend, maar ook over de onderdelen is goed nagedacht. De 2.4” brede banden in combinatie met 30 mm interne velgen zorgen voor optimale grip, vooral in bochten. Met een kettinglijn van 55 mm is er voldoende clearance voor de banden en kunnen er grote kettingbladen gemonteerd worden. Dat maakt de Scott Spark RC team issue klaar voor racen op het hoogste niveau. De Twinloc lock-out heeft ook een hendel geïntegreerd voor de dropperpost. Dit houdt de geintegreerde carbon Syncros Fraser cockpit strak, dat doen ook de nieuwe Sram level bronze stealth remmen. Deze nieuwe remmen zijn zo ontwikkeld dat de leidingen parallel aan het stuur lopen voor strakkere integratie. Al de laatste nieuwe innovatieve onderdelen zijn gempnteerd op de Scott Spark RC team issue De Sram GX AXS transmission, het perfecte MTB-schakelsysteem. Met de GX AXS transmission hoef jij niet meer gefocust te zijn wanneer je schakelt tijdens lastige beklimmingen. Door de unieke verbinding tussen cassette en ketting tijdens het schakelen kan jij met de Scott Spark RC team issue op elk moment schakelen. Maar 2 schakels zijn tijdens het schakelen niet verbonden met de cassette. Dat voorkomt ook veel slijtage aan ketting en cassette De GX AXS transmission groep schakelt soepel en zonder krimp te geven als jij ver boven de 1000 Watt duwt. Door de nieuwe UDH-montage van de GX AXS achterderailleur is de zwakke derailleurpad niet meer aanwezig op de Scott Spark RC team issue. Met de overload clutch ontkoppelt de motor nog steeds bij een impact. Dus de achterderailleur is zo goed als onverwoestbaar, langs de kant komen te staan is praktisch niet onmogelijk. Schade aan je achterderailler? De vervangbare bumpers of derailleurkooi zijn zo verwisseld om deze weer als nieuw te laten lijken. De Scott Spark RC team issue is de meest complete MTB op de markt. De Spark RC full-suspension MTB is dus nog allrounder dan zijn voorganger, een grote verscheidenheid aan parcoursen is geen probleem. De nieuwe standaard, voor maximale snelheid en grip, in velg en bandbreedte is gemonteerd. Carbon stuur met geïntegreerde stuurpen en de meest naadloze integratie die mogelijk is op een mountainbike. En dan ook nog de nieuwe Sram GX AXS transmission groep, 4 zuiger remmen en een dropperpost! Het is niet te geloven dat dit allemaal samen er ook nog zo mooi uitziet.

 5.999,-

Scott Spark RC team
Waarom de Scott Spark RC Team elk cross-country parcours aankan Cross-country MTB-tracks worden steeds uitdagender: steilere beklimmingen, ruigere afdalingen, snelle kombochten en serieuze sprongen zijn tegenwoordig standaard. Met de Scott Spark RC Team ben je volledig voorbereid op deze ontwikkelingen. Een uniek veersysteem verbeterd de rijervaring De Scott Spark RC Team heeft een revolutionair ontwerp dat de grenzen van full-suspension mountainbikes verlegt. Hoewel de focus jarenlang lag op gewichtsbesparing, draait het bij de nieuwe Spark om veelzijdigheid terwijl deze zo licht mogelijk blijft. De geïntegreerde demper maakt de Scott Spark RC team niet alleen mooier. Het brengt het zwaartepunt omlaag voor een nog wendbaardere MTB. Daarnaast word de trapas nog stijver en heeft de achterbrug minder zijdelingse flex omdat de demper dichter bij het achterwiel staat. De 120 mm veerweg voor en achter maken de Spark RC Team perfect geschikt voor technische trails en uitdagende afdalingen. Dankzij het innovatieve Scott TwinLoc-systeem kun je onderweg eenvoudig schakelen tussen drie instellingen: volledig open, traction-modus en lock-out. In de traction-modus wordt één van de twee luchtkamers in de achterdemper afgesloten, waardoor je geniet van een efficiëntere 80 mm veerweg. Meer vertrouwen, grip en controle De vernieuwde geometrie van de Scott Spark RC Team maakt het verschil. Met een langere wielbasis en een balhoofdhoek van 67 graden voelt de fiets stabieler aan bij hoge snelheden en in ruige afdalingen. Tegelijkertijd zorgt de steilere zitbuishoek ervoor dat je optimaal gepositioneerd bent om druk te houden op het voorwiel en de pedalen, zelfs bij steile beklimmingen. De lichte Syncros Silverton aluminium wielen draaien soepel met een 30 mm interne velgbreedte. De Scott Sprk RC team is uitgerust met de Maxxis Rekon race 2,4 inch banden en hebben een allround maar snel profiel. De 2,4 inch banden op 30 mm brede velgen zijn de nieuwe standaard voor uitdagende parcoursen. De rug van de van de band krijgt optimale ondersteuning van de velg wat op de juiste druk merkbaar meer grip geeft in de bochten. De nieuwe S1000 AXS transmission groep voor minder slijtage en meer gemak. De nieuwe AXS transmission groepen hebben vele technische voordelen. De achterderailleur is bijna onverwoestbaar en de nieuwe AXS Pod geeft jou nog meer opties om deze te bedienen. De grootste vooruitgang is de minuscuul uitgedachte manier van schakelen. De ketting en het tandwiel blijven tijdens het schakelen bijna volledig met elkaar in contact. Dit maakt schakelen onder extreme kracht geen probleem. Het zorgt er tevens voor dat de cassette en ketting een stuk langer mee gaan. Enige voorwaarde is wel dat de achterderailleur pas kan schakelen op bepaalde plaatsen van de cassette. Waardoor de het op de grote tandwielen een tikkeltje langer duurt ten opzichte van de vorige generatie AXS. Klaar voor de toekomst van cross-country Met de Scott Spark RC Team ben je niet alleen klaar voor de huidige uitdagingen, maar ook voor de toekomst van cross-country mountainbiken. Dit model biedt een perfecte balans tussen snelheid, controle en veelzijdigheid, waardoor je vol vertrouwen elk parcours kunt aanvallen. Wil jij ook ervaren wat de Scott Spark RC Team voor jouw prestaties kan betekenen? Neem contact met ons op en ontdek de mogelijkheden!

 4.599,-

Merida eFLOAT CC 500 EQ
Merida eFLOAT CC 500 EQ: Ga overal naartoe, met comfort en vertrouwen De Merida eFLOAT CC 500 EQ is gebouwd om je overal naartoe te brengen—of je nu over gravelwegen rijdt of liever op asfalt blijft. Uitgerust met een krachtige Bosch Performance Line CX-motor, een grote 800 Wh accu en comfortabele 120 mm vering aan de voorzijde, ben je klaar om elke heuvel, hobbelige weg of offroad-pad met gemak te trotseren. Met zijn brede, gripvaste 2,4" Maxxis Rekon banden op soepele 29" wielen combineert deze e-MTB kracht, stabiliteit en veelzijdigheid. Gebouwd voor avontuur én dagelijks gebruik De eFLOAT CC 500 EQ doet zijn naam eer aan: “EQ” staat voor “Equipped”, wat betekent dat hij volledig is uitgerust met verlichting, spatborden, een bagagedrager, slot en standaard. Zo is hij niet alleen geschikt voor avontuurlijke ritten offroad, maar ook ideaal als dagelijkse stadsgenoot. Of je nu naar je werk gaat, boodschappen doet of een weekendtour maakt—deze fiets kan het allemaal. Sterk aluminium frame en 29" wielen Het lichtgewicht aluminium frame met 29" wielen zorgt voor een wendbare, maar stabiele rijervaring. De brede 2,4" MTB-stijl banden bieden uitstekende grip op zowel verharde als onverharde wegen, terwijl de Suntour X1 120 mm luchtvork kuilen en kiezels moeiteloos opvangt. Perfect voor wie graag afwisselt tussen binnen- en buitenstedelijke omgevingen. Bosch CX-motor en 800 Wh accu Met de koppelrijke Bosch CX-motor hoef je niet bang te zijn voor steile beklimmingen of lange afstanden. De afneembare 800 Wh accu geeft je voldoende actieradius om onbezorgd op pad te gaan en zorgt voor soepele, betrouwbare ondersteuning, ongeacht de ondersteuningsstand. Zo wordt zelfs de grootste klim een ontspannen rit. Shimano CUES U6000 en dropper zadelpen De eFLOAT CC 500 EQ is voorzien van een Shimano CUES U6000 10-speed aandrijving, waardoor je snel kunt schakelen en altijd de juiste versnelling hebt. De dropper zadelpen maakt het mogelijk om tijdens het rijden eenvoudig de zadelhoogte aan te passen, wat voor extra controle en comfort zorgt—vooral op technisch terrein en bij afdalingen. Volledig uitgerust Verlichting: Helder en geïntegreerd, voor goede zichtbaarheid Slot: Extra veiligheid, zodat je je e-bike zorgeloos kunt achterlaten Spatborden: Beschermen tegen opspattend water en modder Bagagedrager: Handig voor het meenemen van tassen of boodschappen Standaard: Voor snel en makkelijk parkeren, waar je ook bent De perfecte mix van fun en functionaliteit De Merida eFLOAT CC 500 EQ is ontworpen om je vrijheid te geven: de vrijheid om nieuwe paden te ontdekken, de vrijheid om ook in de stad comfortabel te rijden en de vrijheid om zelf te kiezen waar je heen wilt, zonder je zorgen te maken over hellingen of afstanden. Of je nu een doorgewinterde mountainbiker bent of een forens die wat extra power wil in het dagelijks verkeer—deze e-MTB laat je niet in de steek. Klaar om meer te ontdekken? Kom langs in de winkel bij Rullens Fietsen of neem contact met ons op voor een proefrit en ervaar zelf hoe de Merida eFLOAT CC 500 EQ alle verwachtingen overtreft. Elektrische fietsen keuze hulp Welke elektrische fiets heb ik nodig? Het kan moeilijk zijn om te ontdekken welke elektrische fiets je precies zoekt en waar je op moet letten. Bij ons in de winkel krijgen we deze vraag met regelmaat. Daarom hebben we onze meest gestelde vragen en antwoorden in een blogpost verwerkt. Klik hier! voor onze uitlegblog over elektrische fietsen. 

 4.499,-

Merida Big Nine 200 2025
De Merida Big nine 200 introduceert jou op de trails De Merida Big nine 200 is de ideale mountainbike als jij zo af en toe de trails wil kunnen bestormen. Het double butted aluminium heeft 2 verschillende wanddiktes. Zo is het frame sterk waar nodig en lichter als het kan. Merida heeft al 50 jaar ervaring in de productie van aluminium frames en behoren tot de beste in zijn prijsklasse. Om je lichaam te laten wennen aan je nieuwe hobby is de geometrie van de Merida Big nine 200 is iets comfortabeler. Het stuur staat iets hoger in vergelijking met mountainbikes uit het hogere segment. Met geïntegreerde rem- en versnellingskabels ziet de Merida Big nine 200 er afgewerkt uit. Samen met de dark strawberry kleur is deze mountainbike interessant voor wie de looks ook belangrijk zijn. De luchtgeveerde voorvork is het sterke punt van de Merida Big nine 200. De Merida Big nine 200 is voorzien van 29 inch wielen. Deze rollen soepeler door kuilen en over hobbels. De Maxxis Ikon banden hebben een allround profiel. Ontwikkeld voor drogere omstandigheden maar met minder druk geven deze banden meer grip in glibberige omstandigheden. De remhendel van de hydraulische schijfremmen activeert de remmen met oliedruk. Dit levert meer remkracht op en heeft minder inspanning van de handen nodig. Voor meer comfort en controle is de Merida Big nine 200 uitgerust met een verende voorvork die 100 mm veerweg heeft. Verend op een luchtkamer is de vering met meer of minder druk te personaliseren. De lock-out hendel geeft jou de mogelijkheid om de vering te blokkeren. De duurzame Shimano Cues onderdelen. De Shimano Cues groep is een nieuwe evolutie in het schakelen voor sportieve fietsen. De Shimano linkglide is voorzien van dikkere tanden. Deze tanden vervormen minder waardoor het schakelen sneller en soepeler verloopt. De dikkere tanden op de tandwielen slijten 3x minder snel dan de vorige generatie hyperglide tandwielen. Om optimaal te functioneren op de veelzijdige mountainbikeparcoursen is de Merida Big Nine 200 uitgerust met een enkel kettingblad voor. Door een groot bereik van de cassette achter hoef jij niet meer met de voorderailleur te schakelen. Dit voorkomt snelheidsverlies of mis schakelen bij het gebruiken van de voorderailleur. Allround gebruik. De Merida big nine 200 is ook allround te gebruiken. Met de optie om een spatbordset, bagagedrager en standaard te monteren maak jij er een ideale stadsfiets. Let wel op dat slot en verlichting alleen met een flexibele montage te monteren zijn.

 899,-

Scott Scale RC Team 2025
De Scott Scale RC team is een waar toonbeeld van vakmanschap in carbon. De Scott Scale RC is de perfecte combinatie van stijfheid, lichtgewicht en 30 jaar ervaring in carbon engineering. Zo wordt de hoofddriehoek van het frame uit één mal geproduceerd. Door het elimineren van verbindingsmateriaal word gewicht bespaard zonder in te boeten aan stijfheid. Zo word het nieuwe Scott Scale HMF frame 130 gram lichter dan zijn voorganger. Het frame weegt nog maar net 1000 gram. Het combineren van de eigenschappen van verschillende carbonvezels creëert een specifieke mix voor elke framebuis met zijn specifieke functie. Zo zijn in de onderbuis, trapas en liggende achtervork high modulus carbon vezels gebruikt om maximale stijfheid te halen. De bovenbuis, zitbuis en staande achtervork zijn van carbon gemaakt die gemakkelijker vervormen en meer flexibiliteit hebben. Op deze manier combineert de Scott Scale RC team verschillende unieke rijeigenschappen. De Scott Scale RC team is door zijn innovatieve onderdelen nog allrounder. Het frame is ontworpen met 2.4 inch banden als uitgangspunt. Deze nieuwe bandenmaat heeft betere grip in de bochten door beter gevormde “schouders” op een 30 mm brede velg. De Syncros Silverton 2.5 wielset kan tegen een stootje en de Maxxis Rekon race banden hebben een lichtlopend profiel. Met de tubeless ready banden en velg leveren wij de Scott Scale RC team graag tubeless af. De nieuwe Rockshox Sid SL is voorzien van een uniek “3 standen” demping systeem. Deze past perfect bij de geroemde Scott rideloc lock-out. Zo heeft de Scott Scale RC team ook een “downhill”, “sprint” en “klim” stand als de Spark RC modellen. Bij de Scott Rideloc zit ook de hendel voor de dropperpost makkelijk bereikbaar gemonteerd. Met 10 cm drop neemt de Scott Scale RC team rotsen, boomstammen of tricky afdalingen zonder na te denken. Sram transmission is de volgende evolutie in schakelprestaties. De Sram S1000 eagle transmission groepset brengt de nieuwste schakeltechnologie naar een interessant prijspunt. Het schakelen geeft geen krimp als jij schakelt in een sprint. De ijzersterke UDH verbinding van de achterderailleur met de achteras zorgt voor meer schakelprecisie. De verbeterde T-type ketting is bijna onverwoestbaar. Het schakelen op de Scott Scale RC team is overal klaar voor. Met een standaard 34-tands kettingblad is de Scale een raket als jij bijtrapt in de afdalingen. Met de 10-52 cassette heb jij een ontzettend groot bereik, ook voor de allersteilste klimmen. Met de nieuwe Sram AXS pod controller is veel persoonlijk in te stellen. Met goed bereikbare knoppen en een personaliseerbare montage schakel jij op de fijnste manier. De hardtail mountainbike van dit moment. De Scott Scale RC team is de meest gewilde hardtail mountainbike op de markt. De laatste nieuwe voorvork, versnellingen en bandenmaat zijn reden genoeg om snel over te stappen. Tel daar de schitterende Martin green kleurstelling bij en de geïntegreerde kabels door het balhoofd bij op en je bent meteen verkocht. Kom snel langs!

Merida Big Nine XT
De Merida Big nine XT gaat net zo hard omhoog als omlaag. Uitdagende MTB routes voorzien van moeilijke (kunstmatige) hindernissen schieten in heel de Benelux als paddenstoelen uit de grond. Ook bij jou in de buurt vraagt het mountainbiken om de nieuwe Merida Big Nine XT. De nieuwe geometrie van deze nieuwe Big Nine richt zich op maximale snelheid in het bergafwaarts rijden zonder in te boeten aan zijn capaciteiten in het bergop rijden. Een luiere balhoofdhoek van 68 graden geeft meer stabiliteit en vertrouwen. De langere reach met een korte stuurpen zorgen dat het stuurgedrag scherp genoeg blijft. De nieuwe achterbrug heeft een maat specifieke lengte. Dit verbeterd voor rijders van alle lengten de eigenschappen in bochten door een betere gewichtsverdeling tussen voor en achterwiel. Een korte zitbuis voor een grotere maat of voor betere rijeigenschappen. Een nieuwe korte zitbuis maakt de Merida Big nine XT ook geschikt voor het Merida Agilometer maatsysteem. Zo kunnen kleinere rijders op een grotere maat rijden voor nog meer lengte en stabiliteit om nog sneller naar beneden te rijden. Geen behoefte aan? Dan gaat de Merida Big Nine XT met de framemaat die je gewend bent nog steeds even lichtvoetig bergop. De korte zitbuis geeft door meer zadelpen meer comfort en een zeer sportieve uitstraling. Hoge kwaliteit onderdelen op de Merida Big nnine XT. Zoals we gewend zijn is de Merida Big nine XT compleet afgemonteerd met Shimano XT onderdelen. Niet alleen de achterderailleur is van XT maar alle onderdelen op de ketting en remschijven na. Het Shimano XT crankstel is uitgerust met een 34 tands kettingblad en ook de Shimano XT remmen met servowave techniek zijn een echte must have. Bredere Merida Expert CC velgen zijn tubeless ready en draaien om XT boost naven. Met de nieuwe 2,4”bandenmaat zijn ook de Maxxis Rekon race tubeless ready. De RockShox SID voorvork heeft een kortere offset om bij te dragen aan direct stuurgedrag. Met een 130 mm voorvork en een dropper post bouw je deze Big Nine XT om naar een trail variant. De best mogelijke prijs/kwaliteit De Merida Big nine XT is al jaren één van de hardtail mountainbikes met de beste prijs/kwaliteit. Ook deze nieuwe Big nine XT blinkt daar in uit en is van alle nieuwe technieken en inzichten voorzien. De buisprofielen zijn geoptimaliseerd voor een laag gewicht en maximale stijfheid en geven een agressieve uitstraling. Met zijn 10,2 kg is de Merida Big Nine XT ook makkelijk onder de 10 kg te krijgen. Ken jij een betere hardtail mountainbike?

Adviesprijs  3.499,-

 2.999,-

Gravelbikes

E-bikes & stadsfietsen