• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
26 & 27 april tweedehands fietsenmarkt

Giant XTC advanced 29 1.5

Framemaat
Kleur

 3.399,-

Stel een vraag over dit product
  • Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
  • Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
  • Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
  • Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.

Specificaties

Groepset Sram NX Eagle 1x12
Kleur Zilver
Modeljaar 2023
Framemateriaal Carbon
Banden Maxxis Rekon Race 29x2.25 EXO tubeless ready
Type rem Shimano Deore XT BR-MT500
Aantal versnellingen 12 versnellingen
Voorvork MTB RockShox SID SL
Wielmaat 29 inch
Model XTC advanced

Giant XTC advanced 29 1.5

Een volledig opnieuw ontworpen XTC Advanced SL 29-frame optimaliseert elke buisvorm om gewicht te besparen, stijfheid te behouden en de rijkwaliteit op XC-terrein te verbeteren.

Het frame van de Giant XTC advanced 29 1.5

De nieuwe Giant XTC advanced is een superlicht carbon frame van 920 gram voor de SL versie (maat M) en 995 frame voor de "standaard" XTC advanced (maat M). De "hoofddriehoek" van het frame is uit 1 stuk gefabriceerd om onnodig "verbindings" gewicht te voorkomen. Er zijn minder maar grotere poorten voor de interne kabelgeleiding en een geïntegreerde kabelgeleider onder de bottombracket is ontworpen om zoveel mogelijk grammen overboord te gooien. Als we alle aluminium hardware overboord willen gooien is het ook niet meer mogelijk om een voorderailleur te monteren, dus alleen maar single speed afmontage's. Giant heeft de carbon lay-up van de XTC verder geperfectioneerd. Elk matje carbon is zo efficiënt mogelijk in het frame geplaatst om de frame's minder dan 1 kilogram te krijgen. Elk frame is op maat ontworpen met een specifieke carbon lay-up die varieert per framemaat. Dit betekent niet alleen zo licht mogelijk maar ook kan voor iedere rijder precies de juiste hoeveelheid flexibiliteit gecreëerd worden om ook op de hobbelige trails de controle te kunnen houden. Dit alles heeft natuurlijk geen effect op de ongekende stijfheid die Giant in al zijn fietsen verwerkt. De conische balhoofdbuis, de rechthoekige Megadrive onderbuis, het Powercore bracket en de asymmetrische achterbrug zorgen dat alle kracht wordt omgezet in de vooruitgaande beweging en dat elke bocht met vertrouwen aangevallen kan worden. De geometrie van de Giant XTC heeft ook een update gehad om de fiets wendbaarder en efficiënter in het klimwerk te maken. De XTC heeft een balhoofdhoek van 69,5 graden voor snel en vertrouwd stuurgedrag, de zitbuishoek van 73,5 graden geeft de rijder meer druk op het voorwiel op steile beklimmingen.

De componenten op de Giant XTC advanced 29 1.5

De Giant XTC advanced modellen hebben een 30,9mm zadelpen om de keuze in dropperposts zo groot mogelijk te houden, in de Giant XTC advanced 29 1.5 zit een carbon versie. De Giant XTC advanced 29 1.5 carbon wielen hebben boost naven om sterkere en stijvere wielen te makenen zijn met 1639g toch erg licht en snel. De brede hookless velg met een interne breedte van 25 mm zorgen voor betere bandenprestatie's van de Maxxis Recon race banden die tubeless worden afgeleverd. De wielen en de het frame hebben de boost inbouwbreedte van 110 mm voor en 148 mm achter. De Giant XTC advanced 29 1.5 heeft de good-old luchtgeveerde RockShox Reba voorvork met een lock-out op het stuur. Het Giant Contact SL stuur is met zijn 780 mm wat breed maar kan op maat ingekort worden, samen met de stuurpen is het stuur van lichtgewicht aluminium en een neutraal strak design. De Giant XTC modellen zijn goed afgewerkt met lock-on handvatten en een goed Giant Contact zadel.

De afmontage op de Giant XTC advanced 29 1.5

De Sram NX groep is de meest verkochte Sram MTB groep op de markt. Een groep die helemaal is afgestemd op het enkel voorblad. Foutloos schakelen is voor de Sram NX eagle geen probleem, de X-Horizon techniek laat de derailleur alleen horizontaal bewegen omdat deze geen verschil in voorbladen hoeft op te vangen. Dat maakt dat een Sram NX eagle drivetrain superstrak draait en misschien wel sneller schakelt dan Shimano. Sram groepen staan er ook om bekend om zeker net zo duurzaam te zijn als de Shimano tegenhanger. Samen met de Shimano MT500 hydraulische schijfremmen remt deze Giant XTC advanced ook zoals het zou moeten. De Giant XTC advanced 29 1.5 word afgeleverd met een 32 tands kettingblad en een Eagle PG1230 11-50 12 speed cassette.

Vaak samen gekocht

BBB Flexcage bidonhouder

Adviesprijs  19,95

 18,95

Elite Fly MTB bidon

Adviesprijs  8,49

 7,99

Pro voorvork pomp

Adviesprijs  54,99

 34,99

Shimano PD-M540 pedalen

Adviesprijs  74,99

 59,99

Sram GX Eagle AXS upgrade kit

Adviesprijs  654,-

 439,-

Vergelijkbare producten

Op = Op
Giant XTC advanced 29 2

Adviesprijs  2.699,-

 2.199,-

Op = Op
Wilier 101X

 2.150,-

Productinformatie

Giant XTC advanced 29 1.5

Een volledig opnieuw ontworpen XTC Advanced SL 29-frame optimaliseert elke buisvorm om gewicht te besparen, stijfheid te behouden en de rijkwaliteit op XC-terrein te verbeteren.

Het frame van de Giant XTC advanced 29 1.5

De nieuwe Giant XTC advanced is een superlicht carbon frame van 920 gram voor de SL versie (maat M) en 995 frame voor de "standaard" XTC advanced (maat M). De "hoofddriehoek" van het frame is uit 1 stuk gefabriceerd om onnodig "verbindings" gewicht te voorkomen. Er zijn minder maar grotere poorten voor de interne kabelgeleiding en een geïntegreerde kabelgeleider onder de bottombracket is ontworpen om zoveel mogelijk grammen overboord te gooien. Als we alle aluminium hardware overboord willen gooien is het ook niet meer mogelijk om een voorderailleur te monteren, dus alleen maar single speed afmontage's. Giant heeft de carbon lay-up van de XTC verder geperfectioneerd. Elk matje carbon is zo efficiënt mogelijk in het frame geplaatst om de frame's minder dan 1 kilogram te krijgen. Elk frame is op maat ontworpen met een specifieke carbon lay-up die varieert per framemaat. Dit betekent niet alleen zo licht mogelijk maar ook kan voor iedere rijder precies de juiste hoeveelheid flexibiliteit gecreëerd worden om ook op de hobbelige trails de controle te kunnen houden. Dit alles heeft natuurlijk geen effect op de ongekende stijfheid die Giant in al zijn fietsen verwerkt. De conische balhoofdbuis, de rechthoekige Megadrive onderbuis, het Powercore bracket en de asymmetrische achterbrug zorgen dat alle kracht wordt omgezet in de vooruitgaande beweging en dat elke bocht met vertrouwen aangevallen kan worden. De geometrie van de Giant XTC heeft ook een update gehad om de fiets wendbaarder en efficiënter in het klimwerk te maken. De XTC heeft een balhoofdhoek van 69,5 graden voor snel en vertrouwd stuurgedrag, de zitbuishoek van 73,5 graden geeft de rijder meer druk op het voorwiel op steile beklimmingen.

De componenten op de Giant XTC advanced 29 1.5

De Giant XTC advanced modellen hebben een 30,9mm zadelpen om de keuze in dropperposts zo groot mogelijk te houden, in de Giant XTC advanced 29 1.5 zit een carbon versie. De Giant XTC advanced 29 1.5 carbon wielen hebben boost naven om sterkere en stijvere wielen te makenen zijn met 1639g toch erg licht en snel. De brede hookless velg met een interne breedte van 25 mm zorgen voor betere bandenprestatie's van de Maxxis Recon race banden die tubeless worden afgeleverd. De wielen en de het frame hebben de boost inbouwbreedte van 110 mm voor en 148 mm achter. De Giant XTC advanced 29 1.5 heeft de good-old luchtgeveerde RockShox Reba voorvork met een lock-out op het stuur. Het Giant Contact SL stuur is met zijn 780 mm wat breed maar kan op maat ingekort worden, samen met de stuurpen is het stuur van lichtgewicht aluminium en een neutraal strak design. De Giant XTC modellen zijn goed afgewerkt met lock-on handvatten en een goed Giant Contact zadel.

De afmontage op de Giant XTC advanced 29 1.5

De Sram NX groep is de meest verkochte Sram MTB groep op de markt. Een groep die helemaal is afgestemd op het enkel voorblad. Foutloos schakelen is voor de Sram NX eagle geen probleem, de X-Horizon techniek laat de derailleur alleen horizontaal bewegen omdat deze geen verschil in voorbladen hoeft op te vangen. Dat maakt dat een Sram NX eagle drivetrain superstrak draait en misschien wel sneller schakelt dan Shimano. Sram groepen staan er ook om bekend om zeker net zo duurzaam te zijn als de Shimano tegenhanger. Samen met de Shimano MT500 hydraulische schijfremmen remt deze Giant XTC advanced ook zoals het zou moeten. De Giant XTC advanced 29 1.5 word afgeleverd met een 32 tands kettingblad en een Eagle PG1230 11-50 12 speed cassette.

Groepset Sram NX Eagle 1x12
Kleur Zilver
Modeljaar 2023
Framemateriaal Carbon
Banden Maxxis Rekon Race 29x2.25 EXO tubeless ready
Type rem Shimano Deore XT BR-MT500
Aantal versnellingen 12 versnellingen
Voorvork MTB RockShox SID SL
Wielmaat 29 inch
Model XTC advanced