DT Swiss GRC 1400 Dicut 50 gravel wielen
- Boven de €50 gratis verzending met DHL of naar een DHL ophaalpunt.
- Voor 16:00 besteld op werkdagen dezelfde dag verzonden.
- We verzenden geen pakketten op dinsdag, zaterdag en zondag.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie vanaf €100.
- 14 dagen retourrecht, makkelijk retourneren dmv onze retourportal.




Specificaties
Overbrenging achterwiel | Ratchet EXP 36 |
---|---|
Velgbreedte | 36.5 mm extern |
Verkrijgbare body | Shimano HG, Shimano HG MTB, Shimano Spline, Shimano Microspline, Sram XD, Sram XDR, Campagnolo, Campagnolo N3W |
Velgmateriaal | Carbon velg |
Remmethode | Schijfrem |
Bandtype | Tubeless/clincher |
Gebruik | Gravel |
Velghoogte | 50 mm hoog |
Gewicht wielset | 1639 gram per set |
Aantal spaken voorwiel | 24 spaken voor |
Aantal spaken achterwiel | 24 spaken achter |
Fabrieksgarantie | 24 maanden |
Inbouwbreedte voorwiel | 100x12 mm (Steekas) |
Inbouwbreedte achterwiel | 142x12 mm (Steekas) |
Interne velgbreedte | 24 mm intern |
Type spaken | Straight pull aero spaken |
Max rijdersgewicht | Max 130 kg |
De eerste aerodynamische gravel wielset van DT Swiss
Met een impact van 8% op het hele frontale oppervlak leveren (voor)wielen een belangrijke bijdrage aan de totale aerodynamische efficiëntie. Vanuit het Aero+ filosofie van de aerodynamische ARC racefietswielen zijn de nieuwe DT Swiss GRC 1400 wielen aerodynamisch geoptimaliseerd. In de windtunnel is de luchtweerstand en de rotationele luchtweerstand onderzocht om deze beide zo laag mogelijk gehouden.
De carbon velg van de DT Swiss GRC 1400 50 wielen hebben een bolle vorm met een externe breedte van 36,5 mm. Deze vorm en velgbreedte zijn geoptimaliseerd voor zo min mogelijk luchtweerstand uit hoeken tot 20 graden voor banden van 40 of 45 mm breedte. Voor de lage luchtweerstand van het draaiende wiel is de nieuwe vorm van de DT aero comp II spaken essentieel. Deze “rotational drag” mag niet onderschat worden om dat deze voor 25% van de volledige luchtweerstand verantwoordelijk is.
De sublieme DT 240 Dicut EXP naven in de DT Swiss GRC 1400 50 wielset.
In de nieuwe DT Swiss GRC 1400 50 wielset mag de nieuwe DT 240 Dicut EXP naaf niet ontbreken. Met het integreren van de 2e ratchet ring in de naafhuls zijn er minder onderdelen en veren nodig. Dit maakt de naaf niet alleen lichter maar ook is er met minder onderdelen een snellere aangrijping door het gebruik van één enkele veer.
In de ratchet ring werd ook de lager voor de wielas geïntegreerd. Waardoor de dragende lagers verder uit elkaar zitten en dus meer vervorming van de as voorkomen. Door minder buiging van de as gaan de lagers langer mee. Daarnaast zijn de DT 240 dicut EXP naven zo vormgegeven dat ze het frontaal oppervlak verminderen. De naafas is zo dun mogelijk en de naafflenzen zijn dichtgemaakt voor aerodynamische marginal gains.
Grote compatibiliteit.
Het velgbed van deze nieuwe DT Swiss GRC 1400 50 zijn nog steeds gefabriceerd met een haakje om de banden “vast” te houden. Zo hoef jij je niet druk te maken welke banden wel of niet op deze GRC 1400 wielen mogen. Met zijn interne breedte van 24 mm worden 40 en 45 mm gravelbanden ook optimaal ondersteund. Dit zorgt voor meer grip in de bochten en minder snel “afrollen” van de band bij lage druk.
Als producent van velg spaak en naaf zijn deze DT Swiss GRC 1400 dicut 50 wielen perfect samengesteld. Alle componenten zijn ontwikkeld om optimaal op elkaar aan te sluiten. Dat maakt de stijfheid en bouwkwaliteit van DT Swiss wielen vaak subliem. Een stijf wiel stuurt ook optimaal en zal ook in scherpe bochten stabiel en precies aanvoelen.
Unieke afwerking van de velg geproduceerd in Europa
Met een nieuwe innovatieve mal heeft de velg van de DT Swiss GRC 1400 dicut gravelwielen geen afwerking meer nodig. Zonder afwerklaag blijft de velg lichter en door minder imperfectie ook duurzamer tegen impact.
De DT Swiss GRC 1400 Dicut 30 op aanvraag.
Zoek jij een makkelijk te besturen wielset met zoveel mogelijk dezelfde aerodynamische voordelen. Dan is er ook de GRC 1400 Dicut 30 wielset. De lagere velg stuurt lichter en ook een beetje comfortabeler. Daarnaast is deze wielset met 1430 gram ook lekker licht.
Ook handig!
De eerste aerodynamische gravel wielset van DT Swiss
Met een impact van 8% op het hele frontale oppervlak leveren (voor)wielen een belangrijke bijdrage aan de totale aerodynamische efficiëntie. Vanuit het Aero+ filosofie van de aerodynamische ARC racefietswielen zijn de nieuwe DT Swiss GRC 1400 wielen aerodynamisch geoptimaliseerd. In de windtunnel is de luchtweerstand en de rotationele luchtweerstand onderzocht om deze beide zo laag mogelijk gehouden.
De carbon velg van de DT Swiss GRC 1400 50 wielen hebben een bolle vorm met een externe breedte van 36,5 mm. Deze vorm en velgbreedte zijn geoptimaliseerd voor zo min mogelijk luchtweerstand uit hoeken tot 20 graden voor banden van 40 of 45 mm breedte. Voor de lage luchtweerstand van het draaiende wiel is de nieuwe vorm van de DT aero comp II spaken essentieel. Deze “rotational drag” mag niet onderschat worden om dat deze voor 25% van de volledige luchtweerstand verantwoordelijk is.
De sublieme DT 240 Dicut EXP naven in de DT Swiss GRC 1400 50 wielset.
In de nieuwe DT Swiss GRC 1400 50 wielset mag de nieuwe DT 240 Dicut EXP naaf niet ontbreken. Met het integreren van de 2e ratchet ring in de naafhuls zijn er minder onderdelen en veren nodig. Dit maakt de naaf niet alleen lichter maar ook is er met minder onderdelen een snellere aangrijping door het gebruik van één enkele veer.
In de ratchet ring werd ook de lager voor de wielas geïntegreerd. Waardoor de dragende lagers verder uit elkaar zitten en dus meer vervorming van de as voorkomen. Door minder buiging van de as gaan de lagers langer mee. Daarnaast zijn de DT 240 dicut EXP naven zo vormgegeven dat ze het frontaal oppervlak verminderen. De naafas is zo dun mogelijk en de naafflenzen zijn dichtgemaakt voor aerodynamische marginal gains.
Grote compatibiliteit.
Het velgbed van deze nieuwe DT Swiss GRC 1400 50 zijn nog steeds gefabriceerd met een haakje om de banden “vast” te houden. Zo hoef jij je niet druk te maken welke banden wel of niet op deze GRC 1400 wielen mogen. Met zijn interne breedte van 24 mm worden 40 en 45 mm gravelbanden ook optimaal ondersteund. Dit zorgt voor meer grip in de bochten en minder snel “afrollen” van de band bij lage druk.
Als producent van velg spaak en naaf zijn deze DT Swiss GRC 1400 dicut 50 wielen perfect samengesteld. Alle componenten zijn ontwikkeld om optimaal op elkaar aan te sluiten. Dat maakt de stijfheid en bouwkwaliteit van DT Swiss wielen vaak subliem. Een stijf wiel stuurt ook optimaal en zal ook in scherpe bochten stabiel en precies aanvoelen.
Unieke afwerking van de velg geproduceerd in Europa
Met een nieuwe innovatieve mal heeft de velg van de DT Swiss GRC 1400 dicut gravelwielen geen afwerking meer nodig. Zonder afwerklaag blijft de velg lichter en door minder imperfectie ook duurzamer tegen impact.
De DT Swiss GRC 1400 Dicut 30 op aanvraag.
Zoek jij een makkelijk te besturen wielset met zoveel mogelijk dezelfde aerodynamische voordelen. Dan is er ook de GRC 1400 Dicut 30 wielset. De lagere velg stuurt lichter en ook een beetje comfortabeler. Daarnaast is deze wielset met 1430 gram ook lekker licht.
Overbrenging achterwiel | Ratchet EXP 36 |
---|---|
Velgbreedte | 36.5 mm extern |
Verkrijgbare body | Shimano HG, Shimano HG MTB, Shimano Spline, Shimano Microspline, Sram XD, Sram XDR, Campagnolo, Campagnolo N3W |
Velgmateriaal | Carbon velg |
Remmethode | Schijfrem |
Bandtype | Tubeless/clincher |
Gebruik | Gravel |
Velghoogte | 50 mm hoog |
Gewicht wielset | 1639 gram per set |
Aantal spaken voorwiel | 24 spaken voor |
Aantal spaken achterwiel | 24 spaken achter |
Fabrieksgarantie | 24 maanden |
Inbouwbreedte voorwiel | 100x12 mm (Steekas) |
Inbouwbreedte achterwiel | 142x12 mm (Steekas) |
Interne velgbreedte | 24 mm intern |
Type spaken | Straight pull aero spaken |
Max rijdersgewicht | Max 130 kg |