DT Swiss ARC 1600 spline 62 wielen
- Boven de €50 gratis verzending met DHL of naar een DHL ophaalpunt.
- Voor 16:00 besteld op werkdagen dezelfde dag verzonden.
- We verzenden geen pakketten op dinsdag, zaterdag en zondag.
- Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie vanaf €100.
- 14 dagen retourrecht, makkelijk retourneren dmv onze retourportal.




Specificaties
Materiaal velg | Carbon |
---|---|
Remmethode | Schijfrem |
Bandtype | Tubeless/clincher |
Gebruik | Racefiets |
DT Swiss ARC 1600 spline 62 wielen
De DT Swiss ARC 1600 disc is een allround aero wielset die op alle terreinen optimaal presteerd, deze wielen zijn geroemd om hun stabiliteit in wisselende wind condities. Is alleen geschikt voor racefietsen met schijfremmen
Aerodynamica
Weerstand heeft bij wind op kop alles te maken met het frontale oppervlak maar wind komt zelden alleen op de kop. Als er zijwind ontstaat bij een hoek van ongeveer 14 graden, dan creeëren de velgen van de ARC 1600 een soort "zeileffect" waardoor deze zijwind omgezet word naar voorwaartse kracht. Hoe hoger de velg hoe groter het "zeileffect" kan worden. Alle draaiende wielen maken zelf ook weerstand door het draaiende effect, de spaken spelen hier de grootste rol. Dus een hoger velg (en minder spaak) beperken deze rotatiekrachten. Deze 62 mm hoge velgen zijn hier dus perfect voor.
Natuurlijk moet een wiel wel voorspelbaar zijn vooral in zijwind. Voorspelbaarheid van je voorwiel met zijwind draait om de verdeling van krachten voor en achter de "stuuras". De DT Swiss ARC 1600 velgen zijn zo ontwikkeld dat bij zijwind de krachten voor en achter de voorvork zoveel mogelijk uitgebalanceerd worden.
Tubeless Ready
De DT Swiss ARC 1600 velgen zijn tubeless ready en tubeless zorgt voor minder rolweerstand. Je kunt met tubeless ook met minder druk rijden en dit geeft meer comfort, meer grip heb je met minder druk en minder kans op lekrijden. De DT Swiss velgen zijn in het midden zo gevormd dat een band makkelijk in de velgrand schiet en dat soms al met een gewone pomp met een groot volume per slag een band tubeless gemaakt kan worden. Op elke DT Swiss velg kan men ook een gewone buitenband met binnenband monteren. Rolweerstand draait veelal om de afdruk die de band maakt met de ondergrond. Bredere banden en bredere velgen om deze beter te ondersteunen hebben een positieve invloed op rolweerstand. Met meer volume kan je de banden op een lagere druk rijden waardoor de afdruk van de band met de ondergrond wel breder word maar ook korter omdat een band op lagere druk sneller het wegdek "loslaat", de totale oppervlakte van de afdruk is kleiner en dus heb je toch minder rolweerstand.
Naven
De DT Swiss naven staan bekend voor hun gereedschapsvrije de- en montage. Door een kleine aanpassing aan de eindbus worden deze nog makkelijker gedemonteerd. De body van het achterwiel verwissel je in enkele seconde's maar ook lagers vervangen en onderhouden gaat snel en makkelijk.
De DT Swiss 350 naven met 18 tands Ratchet aandrijving bieden door Zwitserse precisie en aandacht voor detail een betrouwbaar, efficiënt en makkelijk te onderhouden freewheel systeem. Low friction industrielager dat goed afgedicht in de naaf zit