Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie
  • Voor 16:00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden Voor 16:00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
Naar de startpagina

Wilier Cento10PRO disc, racefiets met 1 missie: helpen bij jouw beste prestatie.

De Wilier Cento10PRO disc is een pure racer die aerodynamische voordelen combineert met ongelooflijke controle en remkracht dankzij de hydraulische flat mount schijfremmen.

De Wilier Cento10PRO is een evolutie van de Cento10Air met met 6% meer torsiestijfheid aan de voorkant voor directer stuur en rijgedrag.

Bij gebruik van de Alabarda of de Stemma & Barra cockpit (met electronisch schakelen) kan de Wilier Cento10PRO disc alle kabels compleet integreren. Dit verhoogt tevens de aerodynamica van deze snelheidsduivel.

Schijfrem technologie

De Wilier Cento10PRO disc is uitgerust met hydraulische flat mount schijfremmen die door en door op de vork gemonteerd zitten voor een strakke look.

De Cento10PRO disc is geschikt voor schijven van 160 mm en deze zitten altijd op zijn plaats door de thru-axle’s.

De schijfremmen zorgen tevens voor meer ruimte om het wiel waardoor er banden gelegd kunnen worden tot een breedte van 30 mm.

De Cento10PRO disc laat hard gaan op een veilige manier in alle weersomstandigheden.

 

Complete integratie

Het vooruitstrevende design van de balhoofdbuis en de voorvorkbuis van de Cento10PRO disc maakt het mogelijk om 3 kabels compleet door het frame te geleiden.

Deze 3 kabels gaan door de Alabarda of Stemma & Barra naar de balhoofdbuis van de Cento10PRO disc zodat deze kabels vanaf de shifters in de juiste hoek door het balhoofd gaan waardoor ze volledig intern blijven.

Als je de Wilier Cento10PRO disc neemt in een afmontage met elektronisch schakelen, standaard geleverd met de junction tpv de stuurdop, blijven alle kabels intern wat een mooi en strak zicht geeft.

De Wilier Cento10PRO disc met een mechanische variant heeft alleen de achterremkabel die onder het stuur uit komt en vervolgens achter het balhoofd je frame in gaat, nog steeds een heel fraai zicht.

Aerodynamische voordelen

De Wilier Cento10PRO disc is ontwikkeld en gevormd volgens de regels van het NACA low speed principe, luchtvaart algoritme berekeningen die het voor Wilier mogelijk maken om de aerodynamisch gezien meest efficiënte buisvormen te ontwikkelen.

Naast deze luchtvaart aerodynamica berekeningen maakt de Wilier Cento10PRO disc ook gebruik van het belangrijke aerodynamica Kamn tail concept.

De K-tail technologie beschrijft het afsnijden van aerodynamische vormen zonder verlies van aerodynamica dat zorgt voor een lichtere en stijvere framebuis.

Frontaal oppervlak

Eén van de belangrijkste factoren bij het ontwikkelen van de Wilier Cento10PRO disc is de samenhang tussen de aerodynamica van het frame en de onderdelen op het frame.

De vorkpoten en ook de achterbrug zijn nogal wijd, deze ruimte tussen het wiel en de vork zorgt voor minder turbulentie dat word veroorzaakt door de wind tussen de vork en het wiel.

In vergelijking met vorige modellen van Wilier is het frontaal oppervlak van de Cento10PRO disc met 2.86% vergroot dat echter een aerodynamische efficiëntie van 8% opleverd.

Balanced design

Het Wilier balanced design principe betekend dat elke framemaat van een Wilier Cento10PRO disc dezelfde rij-eigenschappen heeft.

De buisdiameters zijn in de verschillnde framematen aangepast om zeker te zijn dat stijfheid, comfort en rijkwaliteit hetzelfde zijn op elke framemaat dat geproduceerd word.

Trapashuis

In de Wilier Cento10PRO disc zit een trapas huis van 86.5×41 mm volgens het press fit principe wat zorgt voor een mooie afwerking van de trapas lagers.

Asymmetrische achtervork.

De liggende achtervork van de Wilier Cento10PRO disc is rechts lager dan de linkse. Dit voorkomt schade door een klapperende ketting en dit helpt de krachten van de aandrijfzijde beter te verwerken naar het achterwiel.

Ramato

De Wilier Cento10PRO disc word in speciale “chroomlakken” geleverd, tegen een meerprijs van €1500 kun je deze fiets in de Ramato kleur krijgen en met een €500 meerprijs heb je een Pearl blue of de Iride grey kleur.

Deze lakken geeft de Cento10PRO disc een schitterend en uniek uiterlijk.

Maar hoe worden deze frame’s en behandeld en waarom heeft het dit speciaal prijskaartje?

Eerst moet het frame heel goed verchroomd worden, waarna er een transparant metaallak op gespoten word.

De chroomlak is een hele dure lak (rond de €700 per kilogram) en deze moet dus ook meerdere malen aangebracht worden waardoor er maar maximaal 5 per dag geproduceerd kunnen worden.

Het resultaat is heel mooi en door zijn exclusieve en spiegelende uitstraling zeer in trek, de levertijd kan dus ook aardig oplopen.

Geometrie

maat c/c L H A L1 H1 A1 reach stack Alabarda options
cm cm cm graden cm cm graden mm mm mm
XS 42 51,3 45 75 10,7 40,4 71,3 378 503 90×40
S 44 52,6 48 74,5 12,1 40,4 72 382 519 90×40
M 46 54,1 50 74 13,8 40,5 72,5 387 526 100×420
L 48 55,6 52 73,5 15,4 40,7 73 391 554 110×420
XL 50 57,1 54 73 17,3 40,9 73 396 571 120×430
XXL 52 58,7 56 72,5 19 41 73,5 400 589 120×430