• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
26 & 27 april tweedehands fietsenmarkt

Scott Foil RC 10 2023

Framemaat
Kleur

 6.699,-

Stel een vraag over dit product
  • Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
  • Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
  • Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
  • Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.

Specificaties

Groepset Shimano Ultegra Di2 R8170
Kleur Black
Wielset Syncros Capital 1.0 50 Disc carbon
Gewicht 7,9 kg
Framemateriaal Carbon
Crankstel Shimano Ultegra FC-R8100 52/36T
Type Cassette Shimano Ultegra CS-R8100 11-30T
Stuurpen Syncros Creston 1.0 Aero, Syncros RR 1.5 Aero
Materiaal velg Carbon
Banden Syncros Capital 1.0 50 Disc
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano Ultegra disc
Type remschijf Shimano SM-RT800 160 mm
Zadel Syncros Belcarra V-Concept 2.0
Zadelpen Syncros Duncan SL Aero CFT

Scott Foil RC 10 maakt jou nog sneller.

De Scott Foil RC 10 is een fijne aero racefiets. Met de aerodynamica-experts van Drag2Zero werkten Scott-engineers samen om ontelbare CFD-testen voor de nieuwe Scott Foil RC te analyseren. Aangezien een aerodynamisch frame nog geen aerodynamische racefiets hoeft te zijn, werd de Scott Foil RC 10 als compleet systeem met een wielrenner getest. In de windtunnel op het Silverstone-circuit werden uiteindelijk 16 watts bespaard dat overeenkomt met 1 minuut 18 bij 40 km/h als je een uur lang fietst.

De Scott Foil RC 10 bestaat uit aerodynamische details

De achtervork zit zo laag mogelijk aangesloten om de aerodynamische zitbuis niet te belemmeren. De staande achtervork heeft zijn aerodynamische profiel tien graden naar binnen gedraaid staan. Dit kleine detail dwingt de wind in de spaken te waaien, wat een significant aerodynamisch voordeel met zich meebrengt.

Deze laag aangesloten en gedraaide staande achtervork verbergt ook de remklauw. Dit is zowel achter als voor. Aan de niet-aandrijfzijde is de voorvorkpoot ronder gevormd om ook de remklauw “uit de wind” te houden. Hierdoor geniet jij van een nog betere aerodynamica én heeft de Scott Foil RC 10 een strakke look.

Aerodynamisch en lichtgewicht, dat is de Scott Foil RC 10

Een probleem van “next level” aerodynamica is dat dit ook extra gewicht met zich meebrengt op de Scott Foil RC 10. Dit kan je natuurlijk missen als kiespijn. Daarom is het een topprestatie van Scott dat de Foil RC toch nog lichter is dan zijn voorganger. Dat komt door het gebruik van het hoogwaardige HMX (High Modulus Xtreme) carbon. Een Scott Foil RC HMX frame weegt 985 gram in de maat M, de voorvork weegt 475 gram, dat is maar 100 gram zwaarder dan het HMX-SL frame en voorvork.
Door het IMP integrated molding proces steeds verder door te ontwikkelen is Scott in staat om een Scott Foil RC frame uit maar vier delen te construeren. Zo krijg je minder verbindingsstukken en minder verbindingsmateriaal. Ook de carbon lay-up is geoptimaliseerd, waardoor er ook minder carbonstukken en minder hars nodig is om deze te verbinden. Zo is deze Scott Foil RC 9% lichter dan de vorige Foil zonder in te boeten op stijfheidswaarden.

Comfort door brede banden

Aerodynamica heeft één probleem: het gaat niet samen met lichtgewicht en comfort, samen wel de heilige drietand voor racefietsen genoemd. Om comfort toe te voegen aan de Scott Foil RC 10 zijn de hoogwaardige componenten van groot belang. De aansluiting van de zitbuis naar het achterwiel geeft geen aerodynamicaverlies voor brede banden. Daarom komt de Scott Foil met een 28 mm brede Schwalbe One achterband voor meer comfort. Aan de voorkant weegt het frontale oppervlak nog zwaar mee bij de aerodynamica, dus daar zit een 25 mm band. Een kasseienrit is door de mogelijkheid voor 30 mm banden voor en achter ook geen probleem.

Innovatie voor extra comfort zonder aerodynamisch verlies

Buiten de brede banden is voor de nieuwe Scott Foil RC 10 ook een nieuwe zadelpen ontworpen. Deze Syncros Duncan SL aero CFT zadelpen bestaat eigenlijk uit drie delen: twee vulstukken en de constructieve zadelpen. Een rubber inzetstuk verbergt de grote opening om de zadelpen te laten buigen. Dit rubberen vulstuk kun je vervangen door een variant met ingebouwde verlichting. Daaronder achter de zadelpen zit een vulstuk om het geheel in het frame te klemmen en de aerodynamische voordelen te behouden. Door deze losse constructie biedt deze zadelpen een aanzienlijke verbetering van comfort.
Aangezien de zadelpen frictie heeft met het achterste deel, is de verwachting dat deze verbinding elke 1000 kilometer voorzien moet worden van nieuw en speciaal vet. Is het extra comfort van de zadelpen niet nodig voor jou, maar ga je vooral voor snelle, korte avondritten? Dan is de Syncros Duncan SL aero zadelpen iets voor jou. Deze heeft geen opening en is 90 gram lichter.

Aerodynamische cockpit

Het Syncros Creston 1.0 aero stuur is een lichtgewicht carbon stuur waar de remkabels geïntegreerd door het stuur worden geleid. Samen met de Syncros Foil aero 1.5 stuurpen gaan de remkabels superstrak geïntegreerd door en onder de stuurpen het frame in. Het Syncros Creston 1.0 aero stuur heeft tot het midden hetzelfde ontwerp als het geïntegreerde Syncros Creston IC SL aero stuur. Dit stuur met geïntegreerde stuurpen zorgt voor 6 van de 16 Watt voordeel ten opzichte van de vorige Foil. Als je weet dat de Syncros Creston IC SL aero ook extra comfort aan de voorkant toevoegt, dan is dit geweldige stuur de upgrade nog wel waard.

Hoge carbon wielen

In een racefiets als de Scott Foil RC 10 mogen hoge wielen natuurlijk niet ontbreken. De Syncros Capital 1.0 50 wielset heeft een aerodynamisch geoptimaliseerde carbon velg die 50 mm hoog is. Deze wielen worden aangedreven door een 6-pallen body en kunnen door de straight pull spaken tegen een stootje. De 21 mm brede velg zorgt voor een aerodynamische aansluiting met de band. Tubeless ready geeft de optie om met lage druk zonder extra risico op lekke banden meer comfort uit de Scott Foil RC 10 te halen.

De Shimano Ultegra DI2 12-speed op de Scott Foil RC 10

De Scott Foil RC 10 is een racefiets waar vaak hard op geracet wordt. Een betrouwbare groep die altijd schakelt is dan geen overbodige luxe. De Shimano Ultegra 12-speed is uiterst geschikt om jezelf tot het uiterste te drijven. Supersnel en precies schakelen is het handelsmerk van deze draadloos werkende groep. Naast schakelen zijn ook de hydraulische schijfremmen van een heel hoog niveau. De Scott Foil RC 10 is ook voorzien van de nieuwe Shimano RT-CL800 Ultegra remschijven om de schijfremmen nog verder te verbeteren en vooral stiller te maken. Een 52-36 op het Ultegra crankstel en een 11-30 12-speed cassette kan de gemiddelde en de topsnelheid de hoogte in.

Ga voor deze aero racefiets en maak daarmee snelle kilometers

Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw en maak een proefrit op de Scott Foil RC 10 aero racefiets. Weet je al zeker dat je de fiets wilt hebben? Bestel dan deze fiets in onze webshop, zodat wij de fiets rijklaar kunnen maken. Op naar snelle fietskilometers!

Lees alles over de Dura Ace R9200 & Ultegra R8100 groepsets
Lees meer

Vergelijkbare producten

Scott Foil RC 20 2023

Adviesprijs  5.999,-

 5.499,-

Wilier Filante SL

Adviesprijs  5.900,-

 5.299,-

Wilier Filante SLR 2023

Adviesprijs  12.299,-

 9.999,-

Productinformatie

Scott Foil RC 10 maakt jou nog sneller.

De Scott Foil RC 10 is een fijne aero racefiets. Met de aerodynamica-experts van Drag2Zero werkten Scott-engineers samen om ontelbare CFD-testen voor de nieuwe Scott Foil RC te analyseren. Aangezien een aerodynamisch frame nog geen aerodynamische racefiets hoeft te zijn, werd de Scott Foil RC 10 als compleet systeem met een wielrenner getest. In de windtunnel op het Silverstone-circuit werden uiteindelijk 16 watts bespaard dat overeenkomt met 1 minuut 18 bij 40 km/h als je een uur lang fietst.

De Scott Foil RC 10 bestaat uit aerodynamische details

De achtervork zit zo laag mogelijk aangesloten om de aerodynamische zitbuis niet te belemmeren. De staande achtervork heeft zijn aerodynamische profiel tien graden naar binnen gedraaid staan. Dit kleine detail dwingt de wind in de spaken te waaien, wat een significant aerodynamisch voordeel met zich meebrengt.

Deze laag aangesloten en gedraaide staande achtervork verbergt ook de remklauw. Dit is zowel achter als voor. Aan de niet-aandrijfzijde is de voorvorkpoot ronder gevormd om ook de remklauw “uit de wind” te houden. Hierdoor geniet jij van een nog betere aerodynamica én heeft de Scott Foil RC 10 een strakke look.

Aerodynamisch en lichtgewicht, dat is de Scott Foil RC 10

Een probleem van “next level” aerodynamica is dat dit ook extra gewicht met zich meebrengt op de Scott Foil RC 10. Dit kan je natuurlijk missen als kiespijn. Daarom is het een topprestatie van Scott dat de Foil RC toch nog lichter is dan zijn voorganger. Dat komt door het gebruik van het hoogwaardige HMX (High Modulus Xtreme) carbon. Een Scott Foil RC HMX frame weegt 985 gram in de maat M, de voorvork weegt 475 gram, dat is maar 100 gram zwaarder dan het HMX-SL frame en voorvork.
Door het IMP integrated molding proces steeds verder door te ontwikkelen is Scott in staat om een Scott Foil RC frame uit maar vier delen te construeren. Zo krijg je minder verbindingsstukken en minder verbindingsmateriaal. Ook de carbon lay-up is geoptimaliseerd, waardoor er ook minder carbonstukken en minder hars nodig is om deze te verbinden. Zo is deze Scott Foil RC 9% lichter dan de vorige Foil zonder in te boeten op stijfheidswaarden.

Comfort door brede banden

Aerodynamica heeft één probleem: het gaat niet samen met lichtgewicht en comfort, samen wel de heilige drietand voor racefietsen genoemd. Om comfort toe te voegen aan de Scott Foil RC 10 zijn de hoogwaardige componenten van groot belang. De aansluiting van de zitbuis naar het achterwiel geeft geen aerodynamicaverlies voor brede banden. Daarom komt de Scott Foil met een 28 mm brede Schwalbe One achterband voor meer comfort. Aan de voorkant weegt het frontale oppervlak nog zwaar mee bij de aerodynamica, dus daar zit een 25 mm band. Een kasseienrit is door de mogelijkheid voor 30 mm banden voor en achter ook geen probleem.

Innovatie voor extra comfort zonder aerodynamisch verlies

Buiten de brede banden is voor de nieuwe Scott Foil RC 10 ook een nieuwe zadelpen ontworpen. Deze Syncros Duncan SL aero CFT zadelpen bestaat eigenlijk uit drie delen: twee vulstukken en de constructieve zadelpen. Een rubber inzetstuk verbergt de grote opening om de zadelpen te laten buigen. Dit rubberen vulstuk kun je vervangen door een variant met ingebouwde verlichting. Daaronder achter de zadelpen zit een vulstuk om het geheel in het frame te klemmen en de aerodynamische voordelen te behouden. Door deze losse constructie biedt deze zadelpen een aanzienlijke verbetering van comfort.
Aangezien de zadelpen frictie heeft met het achterste deel, is de verwachting dat deze verbinding elke 1000 kilometer voorzien moet worden van nieuw en speciaal vet. Is het extra comfort van de zadelpen niet nodig voor jou, maar ga je vooral voor snelle, korte avondritten? Dan is de Syncros Duncan SL aero zadelpen iets voor jou. Deze heeft geen opening en is 90 gram lichter.

Aerodynamische cockpit

Het Syncros Creston 1.0 aero stuur is een lichtgewicht carbon stuur waar de remkabels geïntegreerd door het stuur worden geleid. Samen met de Syncros Foil aero 1.5 stuurpen gaan de remkabels superstrak geïntegreerd door en onder de stuurpen het frame in. Het Syncros Creston 1.0 aero stuur heeft tot het midden hetzelfde ontwerp als het geïntegreerde Syncros Creston IC SL aero stuur. Dit stuur met geïntegreerde stuurpen zorgt voor 6 van de 16 Watt voordeel ten opzichte van de vorige Foil. Als je weet dat de Syncros Creston IC SL aero ook extra comfort aan de voorkant toevoegt, dan is dit geweldige stuur de upgrade nog wel waard.

Hoge carbon wielen

In een racefiets als de Scott Foil RC 10 mogen hoge wielen natuurlijk niet ontbreken. De Syncros Capital 1.0 50 wielset heeft een aerodynamisch geoptimaliseerde carbon velg die 50 mm hoog is. Deze wielen worden aangedreven door een 6-pallen body en kunnen door de straight pull spaken tegen een stootje. De 21 mm brede velg zorgt voor een aerodynamische aansluiting met de band. Tubeless ready geeft de optie om met lage druk zonder extra risico op lekke banden meer comfort uit de Scott Foil RC 10 te halen.

De Shimano Ultegra DI2 12-speed op de Scott Foil RC 10

De Scott Foil RC 10 is een racefiets waar vaak hard op geracet wordt. Een betrouwbare groep die altijd schakelt is dan geen overbodige luxe. De Shimano Ultegra 12-speed is uiterst geschikt om jezelf tot het uiterste te drijven. Supersnel en precies schakelen is het handelsmerk van deze draadloos werkende groep. Naast schakelen zijn ook de hydraulische schijfremmen van een heel hoog niveau. De Scott Foil RC 10 is ook voorzien van de nieuwe Shimano RT-CL800 Ultegra remschijven om de schijfremmen nog verder te verbeteren en vooral stiller te maken. Een 52-36 op het Ultegra crankstel en een 11-30 12-speed cassette kan de gemiddelde en de topsnelheid de hoogte in.

Ga voor deze aero racefiets en maak daarmee snelle kilometers

Kom langs bij Rullens Fietsen in Wouw en maak een proefrit op de Scott Foil RC 10 aero racefiets. Weet je al zeker dat je de fiets wilt hebben? Bestel dan deze fiets in onze webshop, zodat wij de fiets rijklaar kunnen maken. Op naar snelle fietskilometers!

Groepset Shimano Ultegra Di2 R8170
Kleur Black
Wielset Syncros Capital 1.0 50 Disc carbon
Gewicht 7,9 kg
Framemateriaal Carbon
Crankstel Shimano Ultegra FC-R8100 52/36T
Type Cassette Shimano Ultegra CS-R8100 11-30T
Stuurpen Syncros Creston 1.0 Aero, Syncros RR 1.5 Aero
Materiaal velg Carbon
Banden Syncros Capital 1.0 50 Disc
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano Ultegra disc
Type remschijf Shimano SM-RT800 160 mm
Zadel Syncros Belcarra V-Concept 2.0
Zadelpen Syncros Duncan SL Aero CFT