• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
26 & 27 april tweedehands fietsenmarkt

Giant Revolt Advanced 3

Stel een vraag over dit product
  • Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
  • Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
  • Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
  • Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.

Specificaties

Groepset Shimano GRX 400
Kleur Carbon / Terracotta
Wielset Giant P-X2 disc
Gewicht 9,47 kg
Framemateriaal Carbon
Crankstel FSA Omega 48/32T
Type Cassette Shimano CS-R4700 11-34T
Stuur Giant Contact XR D-Fuse, 31.8mm XS:42cm, S:42cm, M:44cm, M/L:44cm, L:46cm, XL:46cm
Stuurpen Giant Contact, 8-degree XS:50mm, S:60mm, M:70mm, M/L:80mm, L:80mm, XL:90mm
Materiaal velg Aluminium
Banden Giant CrossCut AT 1 38 mm tubeless
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano GRX 400
Type remschijf Giant MPH rotors 160 mm
Zadel Giant Approach
Zadelpen Giant D-Fuse

Giant Revolt advanced 3

Bijna een decennium geleden (2013) introduceerde Giant specifieke modellen om het gat tussen een racefiets en een mountainbike op te vullen. De Giant Anyroad en de Giant Revolt waren de eerste stappen in de discipline die we nu "gravellen" noemen.
Omdat een gravel racefiets nu veelzijdiger dan ooit moet zijn zonder in te boeten op zijn levendige en lichte eigenschappen presenteert Giant de nieuwe Revolt advanced met baanbrekende technologieën!

Het frame van de Giant Revolt advanced 3

Voor 2022 heeft Giant de Revolt advanced carbon gravelfiets vernieuwd. Waar veelzijdigheid de grote uitdaging was is het Revolt frame, ondanks wat "verzwarende” aanpassingen hiervoor, toch een 100 gram lichter geworden dan zijn voorganger. Het lichtgewicht frame is van het in-huis advanced carbon geproduceerd en het hoofdframe is uit 1 stuk in een mal gefabriceerd. Opvallend bij de balhoofdbuis is het resultaat van de nieuwe Tensio designfilosofie waar de boven- en onderbuis met mooie "lijnen” overgaan in de balhoofdbuis en de Revolt een verre van standaard uiterlijk geeft. Het frame is uitgerust met montagepunten voor meerdere bidonhouders, spatborden en een bagagedrager.
Kenmerkend aan de vernieuwd Revolt Advanced is een lagere achtervorkverbinding. Deze heeft een fijne aansluiting en dunnere buizen voor betere absorptie van schokken en trillingen zonder in te boeten op stijfheid tijdens sprinten en sturen. Tevens is de zitbuis zo ontworpen dat niet alleen Giant zijn D-fuse zadelpen gemonteerd kan worden mar ook elke ronde 30.9 mm zadelpen. In de 30.9 mm diameter zijn er veel dropper zadelpennen te krijgen die ook in de Revolt gemonteerd kunnen worden.
De geometrie van de Giant Revolt advanced is op meerdere plaatsen onder handen genomen, in de eerste plaats heeft de Revolt Advanced een kortere wielbasis gekregen voor een snel reagerend en levendig gevoel. Daarentegen is de reach verlengd van 381mm naar 387mm om op de nieuwe Revolt met een kortere stuurpen een scherp stuurgedrag mogelijk te maken. Een grotere balhoofdhoek van 1* houd je voorwiel beter op de grond bij steile beklimmingen op moeilijk terrein. Tenslotte is voor nog meer bochtenstabiliteit de bottom bracket 10 mm verlaagd maar deze kan door de montage van 50 mm banden weer opgehoogd worden.

De flip chip technologie op de Giant Revolt advanced 3

De grootste ontwikkeling en toevoeging aan de veelzijdigheid van de nieuwe Giant Revolt Advanced, is dat deze vanaf nu aanpasbaar is aan bijna alle soorten terreinen. Aan beide kanten van de achtervork zit een Flip Chip om de wielbasis van de gravelbike met 10 mm aan te passen. Het geïntegreerde systeem bestaat uit offset hardware dat gemakkelijk kan worden losgemaakt, verwijderd en vervolgens omgedraaid. Hiervoor is alleen een 5 mm inbussleutel nodig. Met de Flip Chip in de korte stand is de wielbasis korter. Op een medium frame gaat het om 1026mm. Deze setting zorgt voor een snel en wendbaar gevoel. Banden tot 42 mm kunnen gemonteerd worden in deze stand. Vooral bij het rijden op gemengd terrein dat verharde wegen combineert met gladde en snel gravelpaden is dit een groot pluspunt.
In de lange positie wordt de wielbasis verlengd naar 1036mm, uitgaande van een medium frame. De langere wielbasis draagt bij aan meer stabiliteit op ruigere wegen. Bijkomend voordeel is dat een bredere band tot 50mm gemonteerd kan worden. Deze banden met een hoger volume leiden tot meer controle en grip, ideaal voor lastige off-road beklimmingen en snelle afdalingen.

De componenten op de Giant Revolt advanced 3

Op de Giant Revolt advanced 3 zijn de componenten ook gravel specifiek om zo veel mogelijk comfort en controle te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Revolt advanced 0 heeft een Giant Contact XR D-Fuse gravelstuur dat buigt aan de bovenkant 5 graden naar je toe en heeft een hoek van 8 graden naar buiten. Dit D-fuse principe geeft net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek, met de handen op het stuur of op de shifters, een soortgelijke flexibiliteit. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint en breder om controle te houden op moeilijke off-road passages. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de gravel/endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
De Giant Revolt wordt standaard tubeless afgeleverd en dat is vooral op onverharde wegen fijn om de kans op "stootlek" te reduceren. Tubeless geeft naast minder snel een lekke band ook meer grip en een lager gewicht van het complete wiel. Op de Giant Revolt advanced 3 zitten de Giant Crosscut banden die 40 mm breed zijn en een allround profiel hebben. Bovenop lage noppen dicht bij elkaar om met meer druk fijn te rollen en een de zijkant wat hogere noppen verder uit elkaar voor meer grip in de bochten. De Giant PX-2 aluminium wielen zijn sterk en stevig gebouwd met een 25 mm intern velg ontwerp. De Giant PX-2 wielen worden met een steekas gemonteerd in de Giant Revolt zodat ze altijd perfect recht zitten en zijn stijf, sterk en duurzaam.
Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op iedere sportieve fiets en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Revolt advanced 3

De Shimano GRX groep is de gravelgroep bij uitstek, het beste van de mountainbike gecombineerd met de racefiets groepsets. De GRX RX400 groepset is uitgerust met een Shadow achterderailleur die het klapperen van de ketting tegen gaat en een strakke kettinglijn behoud. De hydraulische flat mount schijfremmen zitten rechtstreeks op de achter- en voorvork gemonteerd en geven veel remkracht zonder verkrampte handen te krijgen. De Giant Revolt advanced 3 is afgemonteerd met 32/48 FSA Omega crankstel en 11-34 cassette. Deze 2x10 tandwielen setup, maakt de Giant Revolt advanced 3 zeer veelzijdig als je op de weg in het peloton mee wil maar met het 32 tands binnenblad kun je ook de steilste off-road klimmen de baas.

Vergelijkbare producten

Giant Revolt Advanced 1

Adviesprijs  3.699,-

 3.499,-

Op = Op
Giant Revolt Advanced 2

Adviesprijs  2.899,-

 2.599,-

Op = Op
Merida Silex 4000

Adviesprijs  2.499,-

 1.999,-

Wilier Adlar

Adviesprijs  3.999,-

 3.599,-

Op = Op
Wilier Jena

Adviesprijs  4.800,-

 3.799,-

Wilier Rave SL

Adviesprijs  5.100,-

 4.599,-

Productinformatie

Giant Revolt advanced 3

Bijna een decennium geleden (2013) introduceerde Giant specifieke modellen om het gat tussen een racefiets en een mountainbike op te vullen. De Giant Anyroad en de Giant Revolt waren de eerste stappen in de discipline die we nu "gravellen" noemen.
Omdat een gravel racefiets nu veelzijdiger dan ooit moet zijn zonder in te boeten op zijn levendige en lichte eigenschappen presenteert Giant de nieuwe Revolt advanced met baanbrekende technologieën!

Het frame van de Giant Revolt advanced 3

Voor 2022 heeft Giant de Revolt advanced carbon gravelfiets vernieuwd. Waar veelzijdigheid de grote uitdaging was is het Revolt frame, ondanks wat "verzwarende” aanpassingen hiervoor, toch een 100 gram lichter geworden dan zijn voorganger. Het lichtgewicht frame is van het in-huis advanced carbon geproduceerd en het hoofdframe is uit 1 stuk in een mal gefabriceerd. Opvallend bij de balhoofdbuis is het resultaat van de nieuwe Tensio designfilosofie waar de boven- en onderbuis met mooie "lijnen” overgaan in de balhoofdbuis en de Revolt een verre van standaard uiterlijk geeft. Het frame is uitgerust met montagepunten voor meerdere bidonhouders, spatborden en een bagagedrager.
Kenmerkend aan de vernieuwd Revolt Advanced is een lagere achtervorkverbinding. Deze heeft een fijne aansluiting en dunnere buizen voor betere absorptie van schokken en trillingen zonder in te boeten op stijfheid tijdens sprinten en sturen. Tevens is de zitbuis zo ontworpen dat niet alleen Giant zijn D-fuse zadelpen gemonteerd kan worden mar ook elke ronde 30.9 mm zadelpen. In de 30.9 mm diameter zijn er veel dropper zadelpennen te krijgen die ook in de Revolt gemonteerd kunnen worden.
De geometrie van de Giant Revolt advanced is op meerdere plaatsen onder handen genomen, in de eerste plaats heeft de Revolt Advanced een kortere wielbasis gekregen voor een snel reagerend en levendig gevoel. Daarentegen is de reach verlengd van 381mm naar 387mm om op de nieuwe Revolt met een kortere stuurpen een scherp stuurgedrag mogelijk te maken. Een grotere balhoofdhoek van 1* houd je voorwiel beter op de grond bij steile beklimmingen op moeilijk terrein. Tenslotte is voor nog meer bochtenstabiliteit de bottom bracket 10 mm verlaagd maar deze kan door de montage van 50 mm banden weer opgehoogd worden.

De flip chip technologie op de Giant Revolt advanced 3

De grootste ontwikkeling en toevoeging aan de veelzijdigheid van de nieuwe Giant Revolt Advanced, is dat deze vanaf nu aanpasbaar is aan bijna alle soorten terreinen. Aan beide kanten van de achtervork zit een Flip Chip om de wielbasis van de gravelbike met 10 mm aan te passen. Het geïntegreerde systeem bestaat uit offset hardware dat gemakkelijk kan worden losgemaakt, verwijderd en vervolgens omgedraaid. Hiervoor is alleen een 5 mm inbussleutel nodig. Met de Flip Chip in de korte stand is de wielbasis korter. Op een medium frame gaat het om 1026mm. Deze setting zorgt voor een snel en wendbaar gevoel. Banden tot 42 mm kunnen gemonteerd worden in deze stand. Vooral bij het rijden op gemengd terrein dat verharde wegen combineert met gladde en snel gravelpaden is dit een groot pluspunt.
In de lange positie wordt de wielbasis verlengd naar 1036mm, uitgaande van een medium frame. De langere wielbasis draagt bij aan meer stabiliteit op ruigere wegen. Bijkomend voordeel is dat een bredere band tot 50mm gemonteerd kan worden. Deze banden met een hoger volume leiden tot meer controle en grip, ideaal voor lastige off-road beklimmingen en snelle afdalingen.

De componenten op de Giant Revolt advanced 3

Op de Giant Revolt advanced 3 zijn de componenten ook gravel specifiek om zo veel mogelijk comfort en controle te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Revolt advanced 0 heeft een Giant Contact XR D-Fuse gravelstuur dat buigt aan de bovenkant 5 graden naar je toe en heeft een hoek van 8 graden naar buiten. Dit D-fuse principe geeft net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek, met de handen op het stuur of op de shifters, een soortgelijke flexibiliteit. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint en breder om controle te houden op moeilijke off-road passages. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de gravel/endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
De Giant Revolt wordt standaard tubeless afgeleverd en dat is vooral op onverharde wegen fijn om de kans op "stootlek" te reduceren. Tubeless geeft naast minder snel een lekke band ook meer grip en een lager gewicht van het complete wiel. Op de Giant Revolt advanced 3 zitten de Giant Crosscut banden die 40 mm breed zijn en een allround profiel hebben. Bovenop lage noppen dicht bij elkaar om met meer druk fijn te rollen en een de zijkant wat hogere noppen verder uit elkaar voor meer grip in de bochten. De Giant PX-2 aluminium wielen zijn sterk en stevig gebouwd met een 25 mm intern velg ontwerp. De Giant PX-2 wielen worden met een steekas gemonteerd in de Giant Revolt zodat ze altijd perfect recht zitten en zijn stijf, sterk en duurzaam.
Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op iedere sportieve fiets en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Revolt advanced 3

De Shimano GRX groep is de gravelgroep bij uitstek, het beste van de mountainbike gecombineerd met de racefiets groepsets. De GRX RX400 groepset is uitgerust met een Shadow achterderailleur die het klapperen van de ketting tegen gaat en een strakke kettinglijn behoud. De hydraulische flat mount schijfremmen zitten rechtstreeks op de achter- en voorvork gemonteerd en geven veel remkracht zonder verkrampte handen te krijgen. De Giant Revolt advanced 3 is afgemonteerd met 32/48 FSA Omega crankstel en 11-34 cassette. Deze 2x10 tandwielen setup, maakt de Giant Revolt advanced 3 zeer veelzijdig als je op de weg in het peloton mee wil maar met het 32 tands binnenblad kun je ook de steilste off-road klimmen de baas.

Groepset Shimano GRX 400
Kleur Carbon / Terracotta
Wielset Giant P-X2 disc
Gewicht 9,47 kg
Framemateriaal Carbon
Crankstel FSA Omega 48/32T
Type Cassette Shimano CS-R4700 11-34T
Stuur Giant Contact XR D-Fuse, 31.8mm XS:42cm, S:42cm, M:44cm, M/L:44cm, L:46cm, XL:46cm
Stuurpen Giant Contact, 8-degree XS:50mm, S:60mm, M:70mm, M/L:80mm, L:80mm, XL:90mm
Materiaal velg Aluminium
Banden Giant CrossCut AT 1 38 mm tubeless
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano GRX 400
Type remschijf Giant MPH rotors 160 mm
Zadel Giant Approach
Zadelpen Giant D-Fuse