Faster from every angle
De Giant Propel advanced is 1 van de snelste aero racefietsen op de markt. De Giant Propel advanced is nog specialer als je ook weet dat hij tot de lichste aerodynamische fietsen op de markt hoort. Een lekker allround aerodynamische racefiets.
Het frame van de Giant Propel advanced
Het frame van de Giant Propel advanced straalt pure snelheid uit, de aerodynamica spat er vanaf. Bekijk de fiets eens van de voorkant! Zo smal dat de wind er geen vat op kan krijgen. Wat nog meer opvalt is de speciale aerodynamische vorm van de onderbuis, een staaltje vakmanschap eerste klas. De vormen van de Giant Propel advanced zijn door windtunneltesten in de ACE windtunnel in Magny Cours (FR) zo gevormd dat de Giant Propel de minste luchtweerstand heeft. Deze aerosystem shaping techniek heeft de buizen van de Propel advanced zo gevormd dat deze uit vele verschillende wind “hoeken” de allersnelste is.
Natuurlijk sluit deze unieke onderbuis aan op Giant zijn massieve Powercore bottom bracket om al de krachten zonder verlies om te zetten in snelheid. Een Overdrive balhoofd met een conisch balhoofdbuis dat met 1,1/4 inch balhoofdlager onder en 1,1/8 inch balhoofdlager boven gemonteerd zit zorgt ervoor dat je met die hoge snelheden met veel vertrouwen door de bochten kan. De kabels, de zadelpenklem en de trapaslagers zijn natuurlijk netjes in het frame van de Propel advanced geïntegreerd. Wil je je fiets tip top afwerken dan heb je ook de Ridesense nodig, dit is een snelheid/cadans sensor van Giant die je netjes achter je achtervork in het frame monteerd. Deze stuurt met behulp van ANT+ of bluetooth je snelheid en cadans naar je fietscomputer of GPS.
Afwerking van de Giant Propel advanced
De Giant Propel advanced is afgewerkt met veel Giant eigen onderdelen. De specifieke carbon aerodynamische zadelpen zit in al de uitvoeringen en deze draagt een fijn Giant Contact forward zadel. De Giant Contact stuur en stuurpen zijn gewoon netjes zwart, goed sterk en zeker niet te zwaar want gemaakt van licht aluminium. Het stuur op de Giant Propel is gewoon een modern compact design en heeft gewoon veel voorkomende reach en drop maten. Het stuur kan je net als de stuurpen in veel verschillende maten bijbestellen om je zit verder te perfectioneren op de Giant Propel. Alle Giant Propel modellen zijn uitgerust met de Giant PA-2 wielen. Een mooie bolle 35 mm hoge velg die tubeless ready. Ook lekker sterke wielen door Giant zijn dynamic balanced spaaktechniek en draaien op soepel naven. Op deze velg liggen de Giant Gavia race 1 tubeless vouwband, tubeless kent vele al vaak besproken voordelen zolas minder rolweerstand, minder gewicht, minder kans op lekrijden en meer comfort. De onderdelen op de Giant Propel zijn gewoon goed van kwaliteit wil je je Giant toch upgraden? Spaar voor een setje aerodynamische wielen of een aerodynamisch stuur, de Giant SL1 aero of het Giant SLR aero stuur bijvoorbeeld.
Tubeless Giant banden
De Giant TCR advanced is uitgerust met de tubeless
Giant Gavia Race 1
banden 25 mm breed. Tubeless is een speciale band die met behulp
van een luchtdicht velglint, tubeless latex en luchtdicht
ventiel zonder binnenband te gebruiken is.
Dit systeem heeft grote voordelen ten opzichte van de standaard
buiten en binnenband. Zo heb je minder kans op lek rijden en
geen kans meer op “stootlek”, als je een gaatje in de band rijd
heb je grote kans dat dit gedicht word door de latex vulling. Je
kan hierdoor met lagere druk rijden waardoor je meer grip en
comfort hebt. Het tubeless syteem heeft zonder “wringende”
binnenband ook minder rolweerstand, wie wil dat nu niet. Rijd je
toch lek onderweg, dan kun je na demontage van het ventiel en
het verwijderen van de latex gewoon een binnenband monteren
zoals je gewend bent.
Geometrie Giant Propel advanced
XS | S | M | ML | L | XL | ||
A | STAANDE BUIS LENGTE (mm) | 465 | 500 | 520 | 545 | 575 | 595 |
B | STAANDE BUIS HOEK | 74,5° | 73,5° | 73,0° | 72,5° | 72,5° | 72,0° |
C | BOVENBUIS LENGTE (mm) | 515 | 535 | 555 | 570 | 585 | 605 |
D | BALHOOFD LENGTE (mm) | 120 | 135 | 150 | 170 | 185 | 200 |
E | BALHOOFD HOEK | 71,0° | 72,0° | 73,0° | 73,0° | 73,0° | 73,0° |
F | FORK RAKE (mm) | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 | 45 |
G | TRAIL (mm) | 73 | 70 | 64 | 57 | 57 | 57 |
H | WIELBASIS (mm) | 972 | 974 | 980 | 991 | 1006 | 1021 |
I | LIGGENDE ACHTERVORK LENGTE (mm) | 405 | 405 | 405 | 405 | 405 | 405 |
J | BOTTOM BRACKET DROP (mm) | 70 | 70 | 70 | 65 | 65 | 65 |
K | STACK (mm) | 517 | 534 | 553 | 566 | 581 | 595 |
L | REACH (mm) | 372 | 377 | 386 | 391 | 402 | 412 |
M | STAND OVER HEIGHT (mm) | 742 | 767 | 790 | 813 | 836 | 849 |
N | STUUR BREEDTE (mm) | 400 | 400 | 420 | 420 | 440 | 440 |
O | STUURPEN LENGTE (mm) | 80 | 90 | 100 | 110 | 110 | 120 |
P | CRANKLENGTE (mm) | 170 | 170 | 172,5 | 172,5 | 175 | 175 |
Q | WIELMAAT | 700C | 700C | 700C | 700C | 700C | 700C |