• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
27 april tweedehands fietsenmarkt

De Stromer speed pedelec als alternatief van de auto?

De afgelopen jaren worden speed pedelecs steeds populairder. Je hebt ze zelf mogelijk al eens zien rijden. Vaak komen ze op hoge snelheid voorbij. Speed pedelecs zijn namelijk, zoals het woord zegt, snelle elektrische fietsen. Als je bij ons in de fietsenwinkel staat vallen ze in eerste instantie vooral op door bouw en de prijs. In verhouding tot andere elektrische fietsen zijn ze namelijk stevig gebouwd en beginnen ze met prijzen waar de meest luxe elektrische fietsen eindigen.

Dit heeft natuurlijk een verklaring. Speed pedelecs behalen namelijk met gemak de snelheid van 45 kilometer per uur. Serieus snel dus, zeker ten opzichte van andere fietsen. Daarom wordt hij vaak vergeleken met een scooter of zelfs een auto. Het is namelijk een ideaal vervoersmiddel om het woon-/werkverkeer op een sportieve manier aan te pakken. Woon je tussen de 15 – 60 kilometer van je werk? Dan is een speed pedelec al een goed alternatief van de auto en het OV. Je rijdt namelijk heerlijk door de buitenlucht, staat nooit in de file en het kost minder kracht dan op de normale fiets.

Sneller dan een auto?

Qua topsnelheid is een speed pedelec natuurlijk nooit sneller als een auto. Echter levert het beduidend minder tijdverlies op als verwacht. Dankzij de snelheid van een speed pedelec verlies je weinig tot geen tijd ten opzichte van de auto. Wanneer jouw reis dwars door een grote stad gaat is de kans zelfs groot dat je sneller op je werk bent dan met de auto of openbaar vervoer. Sluit je iedere dag aan in de file? Dankzij het gebruik van een speed pedelec rijd je iedereen lachend voorbij.

Een viertal bij Rullens Fietsen maakt al regelmatig gebruik van een Stromer speed pedelec. Zo rijdt Delano vanuit Fijnaart 20 minuten heen met de auto (filevrij). Met de Stromer doet hij er 30-35 minuten over. Op een dag tijd dus een klein halfuur extra reistijd.

Pim rijdt vanuit Kwadendamme in Zeeland in 40 minuten met de auto naar Rullens (filevrij). Met de speed pedelec doet hij daar ongeveer 1 uur en 20 minuten over. Aangezien de route met de auto grotendeels over de snelweg loopt is het tijdsverschil bijna twee keer zo lang. Per dag dus anderhalf uur extra.

Joury rijdt vanuit Tholen in 20 minuten met de auto naar Rullens (filevrij). Met de speed pedelec doet hij er een klein halfuur over. Op en neer is het dus dagelijks 20 minuten extra rijtijd.

Niels rijdt met de auto in 12 minuten naar Rullens vanuit Roosendaal (filevrij). Op de speed pedelec doet hij er 7 minuten over. Dagelijkse tijdwinst zelfs van 10 minuten.

Al met al verschilt maakt de route veel verschil voor de reistijd. Wanneer je met de auto vooral over de snelweg kan rijden zal het veel tijd schelen. Kanttekening daarbij is natuurlijk wel het filegevaar. Op een drukke route kan dit al gauw veel tijd schelen. Door het stedelijk gebied kan het als snel veel tijd schelen zelfs door gebruik te maken van routes waar je weinig hoeft af te remmen voor stoplichten of kruispunten.

Wat zijn de voordelen?

  1. Je kan iedere dag in de buitenlucht naar je locatie rijzen. Geniet van precies dat wat het fietsen zo mooi maakt.  
  2. Sta niet in de file, maar rijd er lachend langs. Sta je standaard iedere ochtend bij hetzelfde knooppunt in de file? Dankzij de speed pedelec kan je die drukte mijden.  
  3. Betrouwbare aankomsttijd. Al je iedere dag dezelfde route naar je werkt fiets zal er niet veel tijdsverschil zitten in je aankomsttijd. Wanneer je met de auto of het OV reist kan het per dag vele minuten schelen.  
  4. Op de lange termijn scheelt het geld. In eerste instantie is het een flinke aankoop. Echter kan het op de lange termijn veel geld schelen. De benzine en wegenbelasting worden steeds duurder waardoor het wekelijks veel geld scheelt om met de fiets te reizen 
  5. Beter voor je fysieke gezondheid. Uit onderzoek blijkt dat iedere dag 30 minuten fietsen de kans op diabetes al met 20% kan verminderen. Iedere dag met de speed pedelec is natuurlijk ook goed voor de conditie. Je hoeft natuurlijk niet zo hard te trappen als op een stadsfiets of racefiets maar je bent een stuk actiever bezig als wanneer je met de auto gaat.  
  6. Je helpt jezelf en je werkgever/werknemer. Uit onderzoek blijkt dat werknemers op de fiets jaarlijks gemiddeld 1,3 dagen minder ziekteverzuim opnemen. Je bent dus ook minder vaak ziek.   
  7. Beter voor je mentale gezondheid. Uit onderzoek blijkt dat iemand die fiets naar het werk in plaats van met de auto gaat vaker tevreden, minder gestrest en meer ontspannen is.  
  8. Het is beter voor de planeet. Wanneer je iedere dag de fiets pakt in plaats van de auto heb je een stuk minder Co2 uitstoot. Met een maand fietsen bespaar je al net zoveel Co2 als een boom in een jaar opneemt. Daarnaast neemt de fiets een stuk minder ruimte in wanneer geparkeerd.  


 Wat zijn de nadelen?

  1. Aan een speed pedelec hangen natuurlijk ook nadelen. Zo ontbreekt een stukje luxe dat we uit de auto gewend zijn. Zo zit je niet droog en heb je natuurlijk geen verwarming. Jezelf goed kleden op het weer kan al een hoop schelen. Echter is fietsen door de regen nooit een pretje. 
  2. Lastiger met lange afstanden. Met een afstandsbereik vanaf 120 km kan je al ver komen op 1 accu. Over een langere afstand zal je echter altijd meer tijd verliezen ten opzichte van een auto.  
  3. Niet altijd de volledige vervanger van de auto. In theorie kan je met de aanschaf van een speed pedelec je auto wegdoen. In de praktijk blijkt echter dit vaak niet het geval. Vaak wordt gekozen om de auto toch te laten staan om te gebruiken bij kouder en/of natter weer. Daarnaast is een auto altijd handig bij langere ritten naar werk of vakantie. Wanneer je een auto en speed pedelec hebt zal je minder snel geld besparen. Op de lange termijn zullen echter vooral de benzine kosten het verschil maken waardoor je zelfs met beide geld bespaard.   
  4. Je kan niet veel extra bagage meenemen. Een rugzak of een fietstas kan natuurlijk al veel inhoud bieden. Een koffer meenemen zal dan weer een stuk lastiger worden. 

Hoe zit het met de veiligheid?

Op een speed pedelec ga je harder dan op iedere andere fiets. Daarom dat bij een valpartij het risico op schade ook groter is dan bij andere fietsen. In het verkeer gelden dus ook andere regels als voor andere fietsen. De begrensde snelheid van 45 kilometer per uur mag alleen behaald worden op de rijbaan. Op het fiets/bromfietspad buiten de bebouwde kom maximaal 40 kilometer per uur. Op het fiets/bromfietspad binnen de bebouwde kom maximaal 30 kilometer per uur. De speed pedelec mag alleen op bromfietspaden. Bij een gewoon fietspad moet je met de speed pedelec de rijbaan op.

De wetgeving voor aanschaf van een speed pedelec is daarom ook een stuk strenger dan op de overige fietsen. Vergelijkbaar met de regels bij een scooter is een achteruitkijkspiegel- en helmplicht (Helm die goedgekeurd is voor gebruik op speed pedelecs). Ook is een kenteken en een kentekenregistratie verplicht. Daarvoor is een minimumleeftijd van 16 jaar een rijbewijs nodig (bromfiets AM, vaak bijgeschreven bij behalen van auto- of motorrijbewijs). Aangezien een speed pedelec wordt gezien als bromfiets is minimaal een WA-verzekering verplicht. Ook mag je logischerwijs niet fietsen met de telefoon in de hand. Net zoals op de scooter mag je op de speed pedelec niet onder invloed zijn van alcohol, drugs en sommige medicijnen.

Voor de verkoop van een speed pedelec moet de fabrikant ook voldoen aan een aantal eisen omtrent framebouw, verlichting en reflectie. Ook de remmen zijn van een groter formaat om ook op hoge snelheid voldoende remkracht te bieden. Op de luxe modellen zit vaak zelfs een ABS (antiblokkeersysteem) om ervoor te zorgen dat je niet slipt bij het remmen.

Welke keuze is er voor speed pedelecs?

Bij Rullens Fietsen verkopen wij vooral de Stromer speed pedelec. Stromer is een van de toonaangevende merken binnen de speed pedelec wereld. Bekend om zijn Zwitserse kwaliteit. Of zoals ze zelf zeggen: We ontwikkelen krachtige speed pedelecs met geïntegreerd design, volledige connectiviteit en uitstekende rijeigenschappen.

Een speed pedelec blijft een dure aankoop. De modellen van Stromer hebben een verkoopprijs tussen de €5000 en € 13.000. In Nederland en België worden echter wel de mogelijkheden aangeboden om een fiets te leasen via de zaak en/of privé. Hierdoor kan je het als ideale vervanger of aanvulling op de auto zien.

Binnen Stromer lopen vast de modellen ST1, ST2, ST3, ST5 en ST7. Belangrijkste verschil tussen ieder model is de kracht, mogelijk rijbereik en de aandrijving. De ST1 heeft 670 W, 35 Nm, en een actieradius tot 120 km. De ST7 biedt dan weer 940 W, 52 Nm en een actieradius tot 260 km. Ieder model is via bluetooth te verbinden met je telefoon om ervoor te zorgen dat de fiets zo veilig mogelijk is.

Afhankelijk van model kan kiezen voor een derailleuraandrijving of voor de nieuwste kwaliteit Pinion aandrijving. Tot slot komt Stromer jaarlijks met een aantal Limited Editions. Dit zijn kleuren en fietsen die in beperkte oplage leverbaar zijn. Voorbeelden hiervan zijn de Stromer ST3 Pinion Alinghi Red Bull Racing Edition en de Stromer St7 Solid Gold.

Ben jij benieuwd of een speed pedelec ook iets voor jou is? Neem dan vooral contact op of kom langs bij Rullens Fietsen.

Stromer ST1
Stromer ST1 Speed pedelecVia een handige app op de telefoon kan de Stromer ST1 op slot gezet worden. Ook kunnen de instellingen van de motor aangepast en bekeken worden. Bovendien houdt de app de kilometerstand, prestaties en rijdagen bij. Deze instellingen zijn ook aan te passen op de handige kleurendisplay die in het frame gebouwd is . Deze display is makkelijk te bedienen door het touchscreen.De Stromer ST1 is verkrijgbaar met 4 verschillende accu’s. De Stromer ST1 komt standaard met een 500Wh accu waarmee 30 tot 90 km meegereden kan worden. Een 618 Wh accu heeft een meerprijs van €300, een 814Wh accu heeft een meerprijs van €760 en een 983Wh accu heeft een meerprijs van €1100. Met de grootste accu kan 60 tot 180 km gereden worden. De afstand is afhankelijk van bijvoorbeeld de buitentemperatuur en de motorinstellingen. De Stromer ST1 komt met een krachtige Stromer CYRO Drive II achterwiel motor. De motor heeft een vermogen van 670W en een koppel van 35 Nm. Hierdoor kan de fiets gemakkelijk 45 kilometer per uur halen. Doordat de motor in het achterwiel geplaatst is, komt er minder kracht op de ketting en tandwielen waardoor deze onderdelen minder snel slijten. Ook is de motor erg efficiënt doordat er geen onderdelen zoals ketting en tandwielen tussen de motor en de aandrijving zitten hierdoor is de motor erg krachtig ondanks een lage koppel . De Stromer ST1 is verkrijgbaar in twee verschillende frame types: sport en comfort. Het comfort model heeft een lage instap en de zithouding is minder belastend voor de rug. Het sport model heeft een minder lage instap maar is daardoor iets stabieler in de bochten. De Stromer ST1 kan nog extra comfortabel gemaakt worden met een verende voorvork. De meerprijs van de verende voorvork is €529. Ook zijn er 3 verschillende sturen en 2 verschillende stuurpennen mogelijk. Standaard stuurpen 17 °/110 mm, 7°/120mm + €40. Standaard riser stuur, gebogen stuur+€36, recht stuur+€26. Een riser stuur is een stuur dat omhoog komt. Een gebogen stuur is aan de uiteinden gebogen naar de bestuurder toe. Door de 203 mm remschijven komt de fiets gemakkelijk tot stilstand zelfs op hoge snelheden. Ook het schakelen gaat moeiteloos door de Stromer 9-Speed derailleur van microshift. Ook is de Stromer ST1 erg comfortabel door de custom ballonbanden van Vee Tire. Ergon ST10 zadel en Ergon GP10 ergonomische handvatten.FSA Gossamer 52 tands crankstel om makkelijk de hoge snelheden te handhaven.

 5.168,-

Stromer ST2
Stromer ST2De Stromer ST2 wordt gekenmerkt door haar connectiviteit. De fiets kan verbonden worden met de telefoon doormiddel van een handige app. Via de app kunnen de instellingen van de motor verandert worden en bovendien houdt de app de kilometerstand, prestaties en rijdagen bij. Deze instellingen zijn ook aan te passen op de handige kleurendisplay die mooi verwerkt is in het frame. Door het SmartLock systeem van Stromer is de ST2 beschermd tegen diefstal. De fiets gaat automatisch op slot als de gekoppelde telefoon niet meer in de buurt is. Dan wordt de motor vergrendeld en kan er niet mee gereden worden. De motor kan ontgrendeld worden doormiddel van een pincode of via de gekoppelde telefoon. Als de fiets gestolen wordt dan komt de fiets in diefstal modus te staan en wordt er via 3G de locatie van de fiets verzonden naar de gekoppelde telefoon. Hierdoor is de Stromer ST2 extreem beschermd tegen diefstal.De Stromer ST2 komt met een krachtige Stromer CYRO Drive IG achterwiel motor. De motor heeft een vermogen van 750W en een koppel van 40 Nm. Hierdoor kan de fiets gemakkelijk 45 kilometer per uur halen zonder dat u zwetend of uitgeput op uw werk aankomt. Doordat de motor in het achterwiel geplaatst is, komt er minder kracht op de riem en tandwielen waardoor deze onderdelen minder snel slijten. Ook is de motor erg efficiënt doordat er geen onderdelen tussen de motor en de aandrijving zitten hierdoor is de motor erg krachtig ondanks een lage koppel . De achterwiel motor van de Stromer ST2 kan ook een gedeelte van de energie die vrijkomt bij het remmen terugleveren aan de accu. Daardoor is de motor extra efficiënt.De Stromer ST2 is verkrijgbaar in twee verschillende frame types: sport en comfort. Het comfort model heeft een lage instap en de zithouding is minder belastend voor de rug. Het sport model heeft een minder lage instap maar is daardoor nog stabieler in de bochten. De ST2 kan nog extra comfortabel gemaakt worden met een verende voorvork of verende zadelpen. De meerprijs van de verende voorvork is €429 en de meerprijs van de verende zadelpen is €245.De Stromer ST2 komt standaard met een 618Wh accu wat zorgt voor een bereik tussen 40 en 120 km. De afstand is afhankelijk van bijvoorbeeld de buitentemperatuur en de motorinstellingen. Mocht de actieradius niet genoeg zijn, dan is er voor de fanatieke fietser een accu upgrade mogelijk. De meerprijs van de 814Wh accu (50-150 km) is €460. De meerprijs van de 983 Wh accu (60-180 km) is €800.Door de 203 mm remschijven komt de fiets gemakkelijk tot stilstand zelfs op hoge snelheden. Ook het schakelen gaat moeiteloos door de 5 speed naafversnelling van Sturmey Archer. De aandrijving is onderhoudsarm door de riem en naafversnelling. Hierdoor is de Stromer ST2 ideaal om dagelijks te gebruiken voor woon-werkverkeer.

 6.128,-

Stromer ST2 Pinion
Stromer ST2 Pinion De Stromer ST2 Pinion staat bekend om zijn connectiviteit. Met behulp van een handige app kan de fiets verbinding maken met een telefoon. Via de app kunnen de motorinstellingen worden aangepast en worden de kilometerstand, prestaties en rijdagen bijgehouden. Deze instellingen kunnen ook worden aangepast op het handige kleurendisplay dat elegant in het frame is verwerkt. Dankzij het SmartLock-systeem van Stromer is de ST2 beschermd tegen diefstal. Wanneer de gekoppelde telefoon niet in de buurt is, vergrendelt de fiets automatisch en kan er niet meer op gereden worden. De motor kan worden ontgrendeld met een pincode of via de gekoppelde telefoon. Als de fiets gestolen wordt, wordt deze in diefstalmodus gezet en wordt de locatie van de fiets via 3G naar de gekoppelde telefoon verzonden. Hierdoor is de Stromer ST2 buitengewoon goed beschermd tegen diefstal. De Stromer ST2 Pinion is uitgerust met een krachtige Stromer CYRO Drive 3 achterwielmotor. De motor levert een vermogen van 750W en heeft een koppel van 40 Nm. Hierdoor kan de fiets moeiteloos een snelheid van 45 kilometer per uur bereiken zonder dat u bezweet of uitgeput op uw werk aankomt. Doordat de motor in het achterwiel is geplaatst, wordt er minder kracht op de riem en tandwielen uitgeoefend, waardoor deze onderdelen minder snel slijten. Bovendien is de motor zeer efficiënt omdat er geen onderdelen tussen de motor en de aandrijving zitten, waardoor de motor ondanks een lager koppel toch krachtig is. De achterwielmotor van de Stromer ST2 Pinion kan ook een deel van de energie die vrijkomt bij het remmen terugvoeren naar de accu, waardoor de motor extra efficiënt is. De Pinion aandrijving De ST2 Pinion is uitgerust met de Pinion C1.9 XR 9-speed versnellingsbak (568%), in combinatie met de Gates Carbon Belt Drive, oftewel een riemaandrijving. De riemaandrijving biedt vele voordelen, waaronder een zeer onderhoudsvriendelijk karakter en een langere levensduur in vergelijking met een traditionele ketting. Bovendien is de riem minder gevoelig voor water en vuil. Het schakelen verloopt uiterst nauwkeurig en vooral geruisloos. Met de Pinion-versnelling bevindt de overbrenging zich in de trapas van het achterwiel, wat resulteert in een groter schakelbereik dan bij andere naafversnellingen. Hierdoor kun je lichter of zwaarder trappen, zelfs in vergelijking met een Rohloff-naaf. Daarnaast kan je ook onder het schakelen met kracht door blijven trappen. Hierdoor kan je moeiteloos rondrijden. Afstellingen De Stromer ST2 Pinion is verkrijgbaar in twee verschillende frametypes: sport en comfort. Het comfortmodel heeft een lage instap en een zithouding die minder belastend is voor de rug. Het sportmodel heeft een minder lage instap, maar biedt daardoor meer stabiliteit in bochten. De ST2 kan nog comfortabeler worden gemaakt met een verende voorvork of een verende zadelpen. De meerprijs voor een verende voorvork bedraagt €429 en voor een verende zadelpen is het €245. De Stromer ST2 wordt standaard geleverd met een 618Wh-accu, wat een bereik biedt tussen 40 en 120 km. De werkelijke afstand is afhankelijk van factoren zoals buitentemperatuur en motorinstellingen. Voor fervente fietsers is er ook de mogelijkheid om de accu te upgraden. De meerprijs voor de 814Wh-accu (50-150 km) bedraagt €460, en voor de 983Wh. De aandrijving is onderhoudsarm door de riemversnellingen. Hierdoor is de Stromer ST2 Pinion ideaal om dagelijks te gebruiken voor woon-werkverkeer.

 6.890,-

Stromer ST3
Stromer ST3 Speed pedelecDe Stromer ST3 wordt gekenmerkt door haar connectiviteit. De fiets kan verbonden worden met de telefoon doormiddel van een handige app. Via de app kunnen de instellingen van de motor verandert worden en bovendien houdt de app de kilometerstand, prestaties en rijdagen bij. Deze instellingen zijn ook aan te passen op de handige kleurendisplay die mooi verwerkt is in het frame. De telefoon kan door een optionele telefoonhouder elegant op de stuurpen geplaatst worden. Door het SmartLock systeem van Stromer is de Stromer ST3 beschermd tegen diefstal. De fiets gaat automatisch op slot als de gekoppelde telefoon niet meer in de buurt is. Dan wordt de motor vergrendeld en kan er niet mee gereden worden. De motor kan ontgrendeld worden doormiddel van een pincode of via de gekoppelde telefoon. Als de fiets gestolen wordt dan komt de fiets in diefstal modus te staan en wordt er via 3G de locatie van de fiets verzonden naar de gekoppelde telefoon. Hierdoor is de Stromer ST3 extreem beschermd tegen diefstal.De Stromer ST3 komt met een krachtige Stromer SYNO Drive II achterwiel motor. De motor heeft een vermogen van 820W en een koppel van 40 Nm. Hierdoor kan de fiets gemakkelijk 45 kilometer per uur halen zonder dat u zwetend of uitgeput op uw werk aankomt. Doordat de motor in het achterwiel geplaatst is, komt er minder kracht op de ketting en tandwielen waardoor deze onderdelen minder snel slijten. Ook is de motor erg efficiënt doordat er geen onderdelen zoals ketting en tandwielen tussen de motor en de aandrijving zitten hierdoor is de motor erg krachtig ondanks een lage koppel . De achterwiel motor van de Stromer ST3 kan ook een gedeelte van de energie die vrijkomt bij het remmen terugleveren aan de accu. Daardoor is de motor extra efficiënt. De ST3 is verkrijgbaar in twee verschillende frame types: sport en comfort. Het comfort model heeft een lage instap en de zithouding is minder belastend voor de rug. Het sport model heeft een minder lage instap maar is daardoor nog stabieler in de bochten. Ook zijn er 3 verschillende sturen en 2 verschillende stuurpennen mogelijk. De stuurpennen Urban 5°/105 mm en Urban Comfort 20°/110 mm zijn standaard inbegrepen in de prijs. De Stromer ST3 komt standaard met gebogen stuur, recht stuur+€26, riser stuur+€36. Een riser stuur is een stuur dat omhoog komt. Een gebogen stuur is aan de uiteinden gebogen naar de bestuurder toe. De ST3 kan nog extra comfortabel gemaakt worden met een verende voorvork. De unieke upside down verende voorvork zorgt voor een strak uiterlijk en stabiel rijgedrag door extra torsiestijfheid. De meerprijs van de verende voorvork is €990. De ST3 komt standaard met een 814Wh accu wat zorgt voor een bereik tussen 50 en 150 km. De afstand is afhankelijk van bijvoorbeeld de buitentemperatuur en de motorinstellingen. Mocht de actieradius niet genoeg zijn, dan is er voor de fanatieke fietser een accu upgrade naar 983Wh mogelijk. De meerprijs van de 983Wh accu is €340. Door de 203 mm remschijven komt de fiets gemakkelijk tot stilstand zelfs op hoge snelheden. Ook het schakelen gaat moeiteloos door de XT/SLX derailleur versnelling. Ook is de ST3 erg comfortabel door de hoogwaardige ballonbanden van Pirelli . Hoogwaardig Ergon SFC 30 Gel zadel, maat S op het sportmodel maat L op de comfort uitvoering.Stromer FSA Gossamer 52 tands crankstel om de snelheden makkelijk vast te houden.

 7.290,-

Stromer ST3 Pinion
Stromer ST3 Pinion *Let op (Deze fiets kan helemaal naar wens samengesteld worden, neem voor actuele voorraad en levertijd contact op met onze winkel) Het Zwitserse merk Stromer is al jaren marktleider in de speed pedelecs en heeft nu een nieuw model: De Stromer ST3 pinion. Dit is een super dynamische speed pedelec voor dagelijks gebruik. Met een maximale snelheid van 45km/u ben je binnen no-time op je bestemming. De zitpositie is aanpasbaar en hij zit boordevol van slimme extra’s voor  efficiënte mobiliteit tijdens het spitsuur. Ook over veiligheid is goed nagedacht bij Stromer want de ST3 Pinion is verkrijgbaar met volledig geïntegreerd antiblokkeerremsysteem (ABS). Dat is wel zo veilig als je bijvoorbeeld een noodstop moet maken. De motor zit bij Stromer speed pedelecs in het achterwiel. Dit zorgt ervoor dat de aandrijving heel direct is waardoor je binnen no-time 45 km/u rijdt. Ook is een achterwielmotor fluisterstil en is de gewichtsverdeling erg goed. Specificaties en uitrusting: De ST3 Pinion is verkrijgbaar in twee eigentijdse neutrale kleuren en er kan worden gekozen uit een sportief frame of een comfort frame. Bij het comfort frame is de middenbuis wat omlaag gebracht van makkelijker op- en afstappen. Ook bij de stuurpen kan gekozen worden voor sport of comfort. Bij comfort komt het stuur zelf wat hoger te staan Urban  (+20° | 110 mm) waardoor je rechter op de fiets zit. Sport geeft zoals de naam al zegt een wat meer uitgestrekte positie  (+5° | 105 mm)  wat beter is voor de aerodynamica. Stromer speed pedelecs zijn geoptimaliseerd voor harde ondergronden dankzij hun grote banden maar voor extra comfort kan er optioneel worden gekozen voor een upside-down verende voorvork. Ook de zadelpen kan optioneel geveerd worden zodat rugklachten voorkomen worden. De innovatieve veringstechnologie van de Kinekt zadelpen verhoogt het comfort bij slecht wegdek.De ST3 Pinion beschikt over Pinion C1.9 XR 9 versnellingen (568 %) met Gates Carbon Belt Drive. Oftewel: riemaandrijving. Een riemaandrijving is zeer onderhoudsvriendelijk omdat het veel langer mee gaat dan een traditionele ketting. Daarnaast is een riem minder gevoelig voor water en vuil. Het schakelt heel precies en is vooral geruisloos. Bij de Pinion versnelling zit de overbrenging in de trapas van het achterwiel. Deze heeft een groter schakelbereik van andere naafversnellingen en kun je dus lichter en zwaarder trappen. Zelfs ten opzichte van een Rohloff naaf. Optioneel is de ST3 Pinion uit te voeren met ABS (antiblokkeersysteem) van Blubrake. Dit zorgt voor grotere controle tijdens het remmen en dus voor meer veiligheid. De ABS voorkomt het blokkeren van het voorwiel waardoor de kans op een (zwaar) ongeval drastisch afneemt als er plots geremd moet worden. Maar liefst 56% van de ongevallen met e-bikes vind plaat tijdens het remmen waarbij 39% van de gevallen dit wordt veroorzaakt door blokkering van het voorwiel. ABS geeft dus niet alleen een veiliger gevoel, het is ook veiliger. De Stromer ST3 maakt gebruik OMNI connect. Dit is een cloudgebaseerd platform wat door Stromer zelf is ontwikkeld. Via de boordcomputer kunnen rijeigenschappen naar behoefte worden ingesteld. Ook bevat het intelligente functies zoals smartlock (automatisch afsluiten), het uitwerpen van de accu zonder sleutel (keyless) en anti-diefstalbeveiliging d.m.v. GPS-locatie. Via de OMNI app communiceert de Stromer met de gebruiker en maakt het allemaal overzichtelijk. Accu keuze Bij de aanschaf van een ST3 kan worden gekozen uit een 814Wh accu of een 983Wh accu afhankelijk van de gewenste actieradius. Let wel: Het bereik is sterk afhankelijk van diverse facturen zoals het geselecteerde ondersteuningsniveau, temperatuur, wind en gewicht van de bereider en bagage. Nieuwsgierig geworden? Kom langs in onze winkel voor meer informatie en ervaar de ST3 Pinion zelf.

 8.668,-

Stromer ST5
Stromer ST5 ABSDe ST5 komt met de allerbeste onderdelen die de fietsmarkt te bieden heeft. Een voorbeeld hiervan is de elektronisch geschakelde XTR schakelgroep die ervoor zorgt dat zelfs onder slechte weersomstandigheden schakelen soepel en snel gaat. Door de 203 mm remschijven komt de fiets gemakkelijk tot stilstand zelfs op hoge snelheden.De hoogwaardige Supernova M99 pro-koplamp zorgt voor goed zicht zelfs in donkere polders. De ST5 komt standaard met een 983Wh accu hierdoor kan er 60-180 kilometer meegereden worden. De afstand is afhankelijk van bijvoorbeeld de buitentemperatuur en de motorinstellingen. Al deze hoogwaardige onderdelen zijn perfect geïntegreerd en er zijn nauwelijks kabels zichtbaar.Door het SmartLock systeem van Stromer is de ST3 beschermd tegen diefstal. De fiets gaat automatisch op slot als de gekoppelde telefoon niet meer in de buurt is. Dan wordt de motor vergrendeld en kan er niet mee gereden worden. De motor kan ontgrendeld worden doormiddel van een pincode of via de gekoppelde telefoon. Als de fiets gestolen wordt dan komt de fiets in diefstal modus te staan en wordt er via 3G de locatie van de fiets verzonden naar de gekoppelde telefoon. Hierdoor is de ST3 extreem beschermd tegen diefstal.De ST5 biedt maximale connectiviteit. De fiets kan verbonden worden met de telefoon doormiddel van een handige app. Via de app kunnen de instellingen van de motor verandert worden en bovendien houdt de app de kilometerstand, prestaties en rijdagen bij. Deze instellingen zijn ook aan te passen op de handige kleurendisplay die mooi verwerkt is in het frame. De telefoon kan door een optionele telefoonhouder elegant op de stuurpen geplaatst worden. Voor de ST5 is een nieuwe motor ontwikkeld: de SYNO Sport. De SYNO Sport achterwiel motor heeft een vermogen van 850 watt en 48 Nm koppel. Hierdoor kan de fiets gemakkelijk 45 kilometer per uur halen zonder dat u zwetend of uitgeput op uw werk aankomt. De SYNO Sport komt met een unieke Sport modus. Wilt u extra ondersteuning voor bijvoorbeeld een heuvel of een stijl viaduct dan zorgt deze Sport modus ervoor dat de motor tijdelijk meer vermogen geeft. Doordat de motor in het achterwiel geplaatst is, komt er minder kracht op de ketting en tandwielen waardoor deze onderdelen minder snel slijten. Ook is de motor erg efficiënt doordat er geen onderdelen zoals ketting en tandwielen tussen de motor en de aandrijving zitten hierdoor is de motor erg krachtig ondanks een lage koppel . De achterwiel motor van de ST5 kan ook een gedeelte van de energie die vrijkomt bij het remmen terugleveren aan de accu. Daardoor is de motor extra efficiënt. De ST5 kan nog extra comfortabel gemaakt worden met een verende voorvork of verende zadelpen. De unieke upside down verende voorvork zorgt voor een strak uiterlijk en stabiel rijgedrag door extra torsiestijfheid. De meerprijs van de verende voorvork is €1090. Wilt u nog extra beschermd zijn tegen trillingen dan is er ook nog een verende zadelpen mogelijk. Deze komt in combinatie met de verende voorvork en heeft een meerprijs van €1209. Door de optionele bagagedrager is het mogelijk om fietstassen op de fiets te monteren. De meerprijs van de bagagedrager is €79. Stromer by Ergon custom SMC40 Sport Gel zadelStromer FSA Gossamer 52 tands crankstel om de snelheden makkelijk vast te houden.

 10.327,57

Stromer ST5 Pinion
Stromer ST5 Pinion speed pedelec De Stromer ST5 Pinion is een state-of-the-art Speedpedelec die de normen van elektrische mobiliteit opnieuw definieert. Met zijn geavanceerde functies en doordachte ontwerp biedt deze S-Pedelec een ongeëvenaarde rijervaring.  Krachtige SYNO SPORT achterwielmotor en super snel schakelen De ST5 Pinion wordt aangedreven door de SYNO SPORT achterwielmotor, waarmee snelheden tot 45 km/u mogelijk zijn. Met een vermogen van 850 Wh en een koppel van 48 Nm levert deze motor buitengewone prestaties, waardoor de fietser soepel en efficiënt door verschillende terreinen kan manoeuvreren. De Keuze voor een achterwielmotor is bewust gemaakt. Een achterwielmotor biedt aanzienlijk meer stuwkracht in vergelijking met een middenmotor. De krachtoverbrenging werkt direct op de achterwielmotor, waardoor er geen verlies is via crank, kettingwiel en ketting. Dit resulteert in een directe acceleratie en verbeterde algehele prestaties.Met drie verschillende ondersteuningsstanden en een speciale sportmodus kan de fietser de mate van ondersteuning aanpassen aan hun voorkeur en rijomstandigheden. Voor de ultieme persoonlijke rijervaring kunnen de motorinstellingen van de ST5 Pinion individueel worden aangepast. Dit stelt gebruikers in staat om de S-Pedelec af te stemmen op specifieke behoeften en voorkeuren.Uitgerust met het Pinion Smart Shift elektronisch schakelsysteem, biedt de ST5 Pinion een moeiteloze en nauwkeurige schakelervaring. Het schakelsysteem reageert snel en efficiënt, waardoor de fietser altijd de juiste versnelling heeft voor de optimale rijervaring. Veiligheid en gebruikservaring Stromer heeft niet alleen gedacht aan prestaties, maar ook aan veiligheid en connectiviteit. De ST5 Pinion is standaard uitgerust met ABS voor veilig remmen. Het Bluebrake anti-blokkersysteem herkent potentieel gevaarlijke remmanoeuvres en regelt automatisch de druk van de voorrem om blokkering van het voorwiel te voorkomen. Dit voorkomt dat het achterwiel van de grond af komt en zorgt voor verbeterde handling van de Speed Pedelec. De Stromer ST5 Pinion geeft nu ook akoestische feedback in verschillende situaties. Zo zijn er verschillende de geluiden te horen bij onder andere het laden, aan/uit zetten, maximale level en laag batterijniveau. Zo krijg je de ultieme gebruikservaring. Omni Connect In 2014 introduceerde Stromer 's werelds eerste volledig verbonden e-bike. Sindsdien is de connectiviteit continu geëvolueerd. Het cloudgebaseerde platform OMNI Connect integreert  moeiteloos met de Stromer. Zo bied de Omni Connect 3-voudige diefstalbeveilging:1. Elektronische Blokkade en AlarmWanneer de Stromer in vergrendelde modus staat kan er niet mee worden gereden. Wanneer een geblokkerde stromer een paar meter verplaatst wordt begint deze te claxoneren en gaat de verlichting knipperen. De motor is geblokkeerd.2.Waarschuwing dankzij mobiel netwerkWanneer de fiets te ver wordt verplaatst herkent het systeem dit als diefstal en wordt er automatisch een e-mail of sms bericht gestuurd naar de gebruiker.3. GPS plaatsbepalingVia de OMNI app is de fiets op elk moment te lokaliseren via GPS. Alle Stromer Speed Pedelecs met OMNI-C hebben een geintegreede simkaart en Bluetooth. De Stromer kan van overal via de app bediend worden, lokaliseren en de status ervan kan  geraadpleegd worden (lock/unlock, trip incl. resets, acculaadniveau, accu- en motortemperatuur, locatie, enz.). Onderhoud op afstand, diagnose door een dealer en updates kunnen gewoon over-the-air worden uitgevoerd. Indrukwekkend bereik en handige accufuncties Met een accuvermogen dat een bereik tot wel 180 km mogelijk maakt, biedt de ST5 Pinion niet alleen krachtige prestaties maar ook een indrukwekkende actieradius. De accu kan eenvoudig worden uitgeworpen met een druk op de knop, waardoor het opladen en vervangen moeiteloos wordt. De Stromer ST5 Pinion is niet zomaar een speed pedelec; het is een technologisch hoogstandje dat de normen voor elektrische mobiliteit verlegt. Met zijn krachtige motor, geavanceerde functies en doordachte ontwerp biedt deze e-bike een ongeëvenaarde rijervaring voor fietsers die op zoek zijn naar topprestaties en ultiem comfort.

 10.990,-

Stromer ST7
Stromer ST7 De Stromer ST7 speed pedelec heeft het grootste bereik van alle Stromer fietsen en komt ook nog eens met de meest moderne onderdelen op de markt. Onderdelen De ST7 is de eerste speed pedelec met de Pinion smart shift elektronisch schakelsysteem. Het Pinion schakelsysteem heeft 12 versnellingen die mooi zijn weggewerkt rondom de trapas. Hierdoor is het schakelsysteem onderhoudsvriendelijk. Ook de Gates riemaandrijving zorgt voor minder onderhoud. De fiets komt snel tot stilstand zelfs op hoge snelheden door de 203 mm remschijven. De voorrem bevat ABS en hierdoor kun je veilig een noodstop maken. De Supernova M99 pro-koplamp zorgt er voor dat je goed gezien wordt in het donker. De koplamp heeft een dimstand van 1100 lumen en een volledig licht stand van 1600 lumen.  Het Supernova M99 achterlicht komt met remverlichting. De ST7 kan extra comfortabel gemaakt worden met een verende voorvork of verende zadelpen. De upside down verende voorvork heeft extra torsiestijfheid wat zorgt voor stabiel rijgedrag. De verende voorvork heeft een meerprijs van €990. De verende zadelpen beschermt het lichaam tegen schokken van de weg. De verende zadelpen  heeft een meerprijs van €245. Komt ook nog met: Brooks Cambium C17 zadel Brooks Cambium Ergonomic handvaten Stromer 27.5 x 35 wielen gemaakt door DT Swiss Pirelli Angel ST Sport 57-584 banden Anti-Diefstal De Stromer ST7 is door het SmartLock systeem beschermd tegen diefstal. De ST7 gaat automatisch op slot als de gekoppelde smartphone weg is van de fiets. De fiets vergrendelt dan de motor. De motor kan weer ontgrendel worden door het invoeren van een pincode op de display in het frame of via de gekoppelde telefoon. De fiets komt in een diefstal modus te staan als de fiets gestolen wordt. De locatie van de fiets wordt dan verzonden naar de gekoppelde telefoon via 3G. Connectiviteit De Stromer ST7 heeft de beste connectiviteit van alle Stromer speed pedelecs. De ST7 kan verbonden worden met de telefoon en via een app kunnen de instellingen van de motor verandert worden. Ook de kilometerstand,  de prestaties en de rijdagen zijn te zien in de app. Dezelfde instellingen kunnen ook aangepast worden op het handige kleurendisplay. Een telefoonhouder kan elegant op de stuurpen geplaatst worden waardoor je ook onderweg de instellingen kunt aanpassen. Motor De ST7 komt met een nieuwe motor: de SYNO Sport II. Deze achterwielmotor heeft een vermogen van vermogen van 940 watt en 52 Nm koppel. Een achterwielmotor heeft veel voordelen voor speed pedelecs. Er komt namelijk minder kracht op de ketting en tandwielen waardoor de onderdelen minder snel slijten en het schakelen makkelijker gaat. De motor zit direct op het achterwiel waardoor er geen efficiëntie los is tussen de motor en het wiel. Hierdoor is de motor erg krachtig ondanks de lage koppel. Het hoge vermogen van de motor zorgt ervoor dat de fiets een hoge maximale snelheid heeft en daardoor zonder moeite 45 km/h kan halen. De SYNO Sport II meter heeft net als de Sport I, 3 ondersteuning niveaus en nog een sportmodus. Deze sportmodus zorgt ervoor dat de motor tijdelijk meer vermogen geeft. Dit is handig als je een heuvel of viaduct opgaat. De motor kan stroom terugleveren aan de accu door via de motor te remmen. Accu De ST7 heeft een 1440 Wh accu. Dit geeft een maximaal bereik van 260 kilometer. Het bereik is afhankelijk van bijvoorbeeld de buitentemperatuur en de motorinstellingen en kan sterk variëren. De accu is mooi weggewerkt in het frame en kan via een knop op de fiets uitgeworpen worden.

 12.140,-