Ga naar de hoofdinhoud Ga naar de zoekopdracht Ga naar de hoofdnavigatie
  • Voor 16:00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden Voor 16:00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending
Naar de startpagina

Klimmen waar doe je dat? 

Het klim seizoen staat weer voor de deur in deze blog lees je wat de mogelijkheden zijn bij klimmen. Fietsen in de bergen of heuvels is zwaar, maar ook heel mooi. Je rijdt langzaam omhoog, je voelt je benen branden, en toch wil je door. Want als je boven komt, is het uitzicht en het gevoel geweldig. Bij Rullens Fietsen houden we van klimmen. Of je nu in Limburg rijdt of droomt van de Alpen, wij helpen je op weg. 

In deze blog lees je: 

  • Waar je in Nederland en daarbuiten goed kunt klimmen 
  • Wat onze favoriete beklimmingen zijn 
  • Tips om beter te klimmen 

Klimmen in Nederland? Zeker wel! 

Veel fietsers denken dat je in Nederland niet kan klimmen echter kan dit wel gewoon. In Limburg kun je dan wel niet zo hoog klimmen als in de alpen maar toch kun je hier toch ook leuk klimmen.  

Onze favorieten in Nederland: 

  • Keutenberg – Kort maar super steil. Hier moet je echt doorbijten. 
  • Cauberg – Bekend van de Amstel Gold Race. Goed wegdek en altijd veel sfeer. 
  • Eyserbosweg – Zwaar en onregelmatig. Deze klim voel je in je benen. 

Tip van Rullens Fietsen: Maak een ronde met meerdere klimmen. De ‘Mini Gold’ route is 74 km met veel hoogtemeters. Klik op de link voor de route! 

Mooie klimmen in België 

Als we naar onze zuiderburen kijken zijn de klimmogelijkheden voor klimliefhebbers beter. De hellingen worden steiler en de bergen hoger.  

  • Muur van Geraardsbergen – Kasseien en steil. Een echte klassieker. 
  • Côte de la Redoute – Kort en zwaar. Hier won Gilbert vaak zijn wedstrijden. 

Let op: Belgische klimmen zijn vaak onregelmatig. Kies een licht verzet, zodat je makkelijker kunt trappen. 

Echte bergen: Alpen, Pyreneeën en Provence 

Hier wordt het pas echt serieus. Lange beklimmingen, veel hoogtemeters, en prachtige natuur. 

  • Col du Galibier – Heel lang, hoog en indrukwekkend. 
  • Col de la Loze – Nieuw en super steil. Echt een uitdaging. 
  • Tourmalet – Een van de bekendste bergen uit de Tour de France. 
  • Mont ventoux- Gelegen in Zuid-Frankrijk, voorzien van steile klimmen en maanachtige landschappen. Bij Rullens Fietsen hebben al veel medewerkers deze berg beklommen. Zeker een aanrader.  

Belangrijk: Klim rustig. Eet en drink op tijd. Neem altijd een regenjasje mee voor de afdaling. 

Tips om beter te klimmen 

  1. Train op kracht, niet alleen op snelheid. 
  2. Oefen tegen de wind in. Dat lijkt op klimmen. 
  3. Rijdt zoveel mogelijk viaducten op, om alvast te wennen aan de steile stukken omhoog. 
  4. Zorg voor een fiets met lichte versnellingen. 
  5. Trap in een goede cadans (rond de 80 omwentelingen per minuut). 
  6. Blijf zoveel mogelijk zitten. Alleen bij hele steile stukken ga je staan. 

Wat is de beste klim? 

Dat hangt ervan af wat je leuk vindt. In Limburg heb je korte, steile heuvels. In de Alpen kun je wel 20 kilometer omhoog fietsen. Bij Rullens Fietsen hebben we alles wat je nodig hebt om goed te kunnen klimmen. Zo hoef jij je daar geen zorgen over te maken. 

Klaar om te klimmen? 

Kom dan langs bij Rullens Fietsen. We helpen je graag met een fiets die bij je past, de juiste versnellingen en andere spullen die jouw klim makkelijker maken. 

Liv Langma Advanced 1
Liv Langma Advanced 1 Liv Langma Advanced 1 dames racefiets. Gemaakt voor de hoogste cols met een allround desing. De Langma collectie De Liv Langma is de complete racefiets voor dames. Het frame is geoptimaliseerd om moeiteloos iedere beklimming aan te vallen. Daarnaast is het frame op aerodynamisch vlak een allrounder. Waardoor je ook lange vlakke dagen vol kan aanvallen. Binnen de “langma” familie zijn er verschillende modellen met verschillende afstellingen. Allemaal hebben dezelfde framefilosofie. Dit frame is 123 gram lichter dan zijn voorganger. Het frame is in het nieuwste model herontwerpen met als grootste vernieuwing de geïntegreerde bekabeling. Daarnaast heb je de speling voor een bandenkeuze tot wel 33mm. Ook heb je extra controle over de fiets dankzij het breder uitlopende stuur (-5/+15mm offset). Hierdoor heb je meer controle in explosieve sprints of afdalingen. De Langma Advanced is uitgerust met een eigen zadelpenontwerp dat een balans biedt tussen een laag gewicht, aerodynamische prestaties en compliance. De advanced 1 De Langma Advanced Pro- en Langma Advanced-series delen dezelfde voordelen als de Advanced SL, maar zijn geoptimaliseerd voor een breder scala aan rijders en rijomstandigheden. De Langma Advanced Pro is perfect voor rijders die topprestaties willen combineren met veelzijdigheid. De Langma Advanced biedt dezelfde uitstekende De Liv Langma Advanced 1 is afgesteld met de luxe Shimano 105 Di2 groepset. Ervaar het genot en de snelheid van het elektronisch schakelen. Om te remmen zijn de populaire hydraulische schijfremmen gemonteerd. Dankzij de schijven (160 mm voor en 140 mm achter) heb je altijd voldoende remkracht. Gemaakt voor de demarrage Kort samengevat is de Liv Langma Advanced 1 klaar voor iedere tocht. Dankzij de elipsvormige buizen en de interne bekabeling heb je een optimale luchtweerstand waardoor jij jouw krachtigste demarrage kan lanceren. Een op en top allrounder dus!  

 3.499,-

Giant TCR Advanced 0 2024
De Giant TCR advanced 0 is de 10e evolutie van een klassieker.De nieuwe Giant TCR advanced 0 is op alle vlakken weer een beetje verbeterd. De som van deze verbeteringen maken samen van de Giant TCR weer de best rijdende racefiets in het peloton. Naast licht en vinnig blijft deze aerodynamisch verbeterde TCR ook makkelijk op snelheid. In de bochten wint de TCR van oudsher veel tijd, met chirurgische precisie stuur je deze volbloed racer met gemak door de snelste bochten.Om de Giant TCR weer lichter te maken zonder verlies van stijfheid zijn de laatste nieuwe productietechnieken ten volste benut. De hoofddriehoek van het frame is uit 1 deel geproduceerd. Door met microprecisie cold-bladed carbon stukken te snijden zijn er maar 270 stukken nodig. Door minder overlap en verbindingsmateriaal is het frame van de Giant TCR advanced 0 op 800 gram blijven steken.De Giant TCR advanced 0 is uitgerust met innovatieve onderdelen.Met een carbon zadelpen en een carbon wielset is de Giant TCR advanced 0 ook hoogwaardig afgemonteerd. De Giant SLR 2 carbon wielset is voorzien van 36 mm hoge carbon hookless velgen. De tubeless Giant Course 1 banden sluiten naadloos aan met de hookless velgen voor een verbeterde luchtstroom. Met ruimte tot 33 mm banden is extra comfort binnen handbereik.Deze wielset en de carbon Giant Variant zadelpen versterken de allround rijeigenschappen van de Giant TCR advanced 0. Naast de aerodynamische vorm is de zadelpen ook ontworpen met een beetje flexibiliteit voor extra comfort. Met een interne zadelpenklem sluit de zadelpen naadloos aan in het frame.Feilloos schakelen en remmen.De Shimano 105 Di2 groep zorgt niet alleen voor hoogstaande schakeltechniek, ook de hydraulische schijfremmen zorgen voor veel fietsplezier. Samen met de Shimano 105 RT70 remschijven is er remkracht op overschot. Het draadloze schakelen maakt ook het integreren van alleen de remleidingen een stuk makkelijker. Upgraden naar een stuur en stuurpen waar de kabels helemaal intern lopen is een serieuze optie.

 3.999,-

Giant TCR Advanced Pro Frameset
De Giant TCR al 30 jaar bovenaan de racefiets piramide. De Giant TCR blijft trouw aan zijn roots, al bijna 30 jaar een van de meest begeerde allround racefietsen. Toen revolutionair door zijn slooping ontwerp, nu innovatief met de lichte maar aerodynamische ellips vorm. Het slooping frame zorgt voor een lichter, comfortabelere en beter sturende racefiets. De aerodynamische ellips vorm overstijgt de windtunnel om in de meest voorkomende situaties de snelste te zijn. Met veel kennis en kunde ontwikkeld. Met ruim 30 jaar ervaring houdt Giant zijn TCR aan de top van de racefietsen markt. Met faciliteiten om specifiek carbon te produceren en nieuwe productietechnieken te ontwikkelen is Giant één van de hoogst aangeschreven frame fabrikanten. Dat bewijst de TCR met zijn unieke combinatie van vele rijeigenschappen. Daarom is de Giant TCR geliefd bij professional en wielertoerist. Met zijn levenslange garantie op productiefouten in het frame heeft Giant veel vertrouwen in zijn frames. Vrij om te combineren. Met het Giant TCR advanced pro frame kan je veel kanten op om een unieke racefiets op te bouwen. Net als de combinatie van rijeigenschappen is ook de dragonfly blue kleur modern en vooruitstrevend. Sram Rival, Force of toch Shimano 105 of Dura ace het is allemaal geen probleem. Ook een bepaalde hoogte velgen of wielen van Scope, Cadex of DT Swiss maken deze TCR advanced pro. Een carbon Cadex stuur met geïntegreerde stuurpen zet de puntjes op de i. Door de unieke balhoofdbuizen passen alleen geïntegreerde sturen van Cadex of stuurpennen van Giant. Nieuwsgierig? Vraag een offerte op voor jou droomfiets? Framegewicht: 879 gram Gewicht voorvork: 346 gram Gewicht zadelpen: 216 gram Balhoofdlagers, spacers en expander: 141 gram Voor- en achterderailleur montage: 28 gram

 2.499,-

Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2
Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2Lichter en stijver als nooit tevoren en nu ook het snelste van de allround racefietsen!Het frame van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2 Nog steeds ontworpen volgens het compact road design met slooping bovenbuis, Megadrive onderbuis en het Overdrive 2 balhoofd om de zo geroemde rij-eigenschappen te behouden. Het nieuwe doel was om naast de beste stijfheid/gewichtsverhouding ook tot de meest aerodynamische racefietsen te horen. Giant ontwikkelde na uitvoerige CFD analyse’s en “real life” testen in de gerenommeerde windtunnel van GST in Duitsland een nieuwe aerodynamische buisvorm. Deze afgesneden ellips vorm maakt de TCR sneller als concurrerende fietsen in real life omstandigheden met 2 bidons, inclusief berijder en gemeten uit verschillende windhoeken. Aerodynamische vormen hebben meer materiaal nodig, de Giant TCR moest natuurlijk lichter dan ooit worden. Omdat Giant als enige fietsfabrikant zijn eigen carbon en hars ontwikkeld en produceert is dit carbon nu ook door robots laser gesneden in ultra preciese vormen. Hierdoor zijn de carbon stukken nog kleiner en met strakkere randen wat lichter. Maar de complete frameset is beoordeeld en zo worden de nieuwe TCR frame’s met nieuwe “thinline” lakken gespoten. In plaats 7 lagen lak worden de TCR’s nu met 3 sterkere lakken gespoten om de frameset zo licht mogelijk te maken. Het TCR advanced pro disc frame weegt maar 855 gram en de Overdrive 2 oversized tapered voorvork weegt maar 360 gram. Om de concurrentie achter zich te laten heeft de TCR niets aan stijfheid ingeboet. Sterker nog door de voorvork met schijfremmen nog beter te analyseren heeft de Giant TCR een nieuwe symmetrische voorvork die 35% meer laterale stijfheid aan de frameset toevoegt. Dat verhoogt de controle van de nieuwe TCR en begeleid jij deze legendarische racefiets tot op de millimeter door de bocht! De componenten op de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2Met de nieuwe TCR zijn er ook heel wat componenten verbeterd en vernieuwd. De Giant SLR1 carbon wielset is helemaal vernieuwd. Uitgerust met een nieuwe door Giant zelf ontworpen naaf die door dit nieuwe ontwerp niet meer frictie geeft bij het sluiten van de thru-axle as en daardoor 69% minder weerstand heeft dan de DT240 naaf. Het unieke dynamic balanced lacing spaakpatroon is gebleven en maken de wielen duurzaam en superstijf. En tot slot een nieuwe superlichte hookles brede tubeless velg maakt dat deze wielset op 1452 gram komt. De nieuwe CADEX tubeless 28 mm (25c) banden vallen breder en sluiten beter aan op deze vernieuwde hookles velg tevens voegt deze nieuwe tubeless band met zijn soepele karkas ook de nodige grip toe. Tubeless verminderd de kans op lekrijden en geeft nog betere rijeigenschappen als comfort en meer grip. De carbon Variant zadelpen heeft de nieuwe aerodynamische afgesneden ellips vorm maar nog steeds met een unieke carbon lay-up zorgt deze ook voor een beetje flex en comfort. Het Giant Contact SL lichtgewicht aluminium stuur en de Giant Contact SL ichtgewicht aluminium Overdrive 2 stuurpen zijn ook aerodynamisch en ergonomisch geupdate op de Giant TCR advanced pro disc racefietsen. En om je nieuwe TCR als gegoten te laten zitten komt een Giant TCR advanced pro disc met het Giant Fleet SL "boost" zadel 148 mm breed, een kortere bredere neus en een ergonomische opening. De Giant TCR advanced pro disc modellen zijn standaard uitgerust met een Giant Ridesense sensor en deze kan gekoppeld worden aan iedere Buetooth en/of ANT+ fietscomputer. De nieuwe Giant TCR advanced word geleverd inclusief een strakke en verstelbare out-front mount.De afmontage van de Giant TCR Advanced Pro disc 0 Di2De elektronische groepset van Ultegra kenmerkt zich door de ergonomische en kleine shifters ten opzichte van andere hydraulische shifters en het snel en foutloos schakelen voor een hele lange tijd. De nieuwe Ultegra 12-speed draadloze schakelgroep geeft rijden op een racefiets een hele nieuwe dimensie. Het nieuwe Ultegra 12-speed schakel “netwerk” schakelt voor en achter een 50% sneller dan voorheen. Met de Hyperglide+ technologie schakel je nu ook sneller en soepeler naar een zwaarder verzet vooral in volle sprint kan er nu nog soepeler zwaarder geschakeld worden. Een extra 12e kransje om altijd de 15-16-17 de “racing sweet spot” tandwielcombinatie te behouden. De ergonomie van de shifters is verbeterd en Shimano’s servowave remtechnologie is toegevoegd om nog beter gedoseerd te kunnen remmen. Maar ook aan details als een kleinere aerodynamische voorderailleur en meer ruimte tussen de remblok en de remschijf maakt deze groep perfect geschikt voor de veeleisende wielrenner. De Shimano Uletgra hydraulische schijfremmen behoren tot de beste op de markt en compleet met de nieuwe RT800 ice tech remschijven heb je ook als er te veel warmte ontwikkeling dreigt alles onder controle. De koga Kimera premium is afgemonteerd met een Shimano Ultegra 52/36 crankstel en een Shimano Ultegra 11-30 cassette.