Giant Defy advanced pro 1 DI2 2020


De voorraad status verschijnt als al de selectie's ingevuld zijn.
Normale prijs € 4.899,00 Vanaf € 4.399,00
Giant Defy advanced pro 1 DI2 ML metallic red/ black

Giant Defy advanced pro 1 DI2 carbon racefiets

De nieuwe Defy garandeert dat je uitstekend vooruit komt op diverse soorten wegdek en bij uiteenlopende omstandigheden. Glad asfalt, ruwe binnenwegen of hoge bergpassen zijn geen enkel probleem voor deze fiets.

Het frame van de Giant Defy advanced pro 1 DI2

De Giant Defy advanced pro 1 DI2 is een racefiets om zoveel mogelijk comfort te bieden. Enerzijds gebeurt dit door een comfortabelere geometrie zoals de hogere balhoofdbuis en iets kortere bovenbuis. De aflopende bovenbuis zorgt ook voor een zadelpen die meer uitsteekt en zo meer flexibiliteit kan bieden. Anderzijds is het frameontwerp zo dat er zoveel mogelijk trillingen geabsorbeerd worden. De staande achtervork is plat en sluit lager aan op de zitbuis om trillingen beter te absorberen door het frame. De voor en achtervork van de Defy hebben ruimte om 35 mm brede banden te monteren, dit zorgt niet alleen voor meer comfort maar ook meer grip. De Giant Defy heeft een oversized en stijf Powercore bottombracket dat 86 mm breed is en geschikt voor press fit geïntegreerde trapaslagers. Op deze zeer stijve bottombracket zijn ook de massieve liggende achtervorken assymetrisch verbonden om de geleverde kracht over te brengen naar het achterwiel.
De voorkant van de Giant Defy is net als alle andere Giant racefietsen voorzien van een Overdrive balhoofd ontwerp, de balhoofdbuis heeft een 1,25 inch diameter onder en een 1,125 inch diameter boven voor extra stabiel en scherp stuurgedrag. Het Giant Defy frame heeft een geïntegreerde kabelgeleiding, een geïntegreerde zadelpenklem en is uitgerust met 12 mm steekassen om de schijfremmen een stijvere en preciesere montage te geven.
De Giant Defy heeft de versnellingskabels netjes door het frame weggewerkt, de kabels gaan zo het frame in dat ze geen lakschade kunnen veroorzaken. De remkabels zijn ook door het frame weggegewerkt, deze gaan zelfs achter de stuurpen het frame in zodat ze geen lakschade kunnen veroorzaken en met de Giant stealth stuurpen heel strak geïntegreerd kunnen worden. Giant kwam in 1985 met de eerste betaalbare carbon racefiets op de markt en word gezien als de fabrikant met de meeste carbon know how. Giant is 1 van de weinige fabrikanten die zijn carbon zelf weeft en zelf de carbon resin ontwikkeld. Carbon Giant Defy frame's en voorvorken zijn allemaal voorzien van levenslange garantie op productiefouten.

De componenten op de Giant Defy advanced pro 1 DI2

Op de Giant Defy advanced pro modellen zijn ook de componenten ontworpen om zo veel mogelijk comfort te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Defy's zijn nu ook uitgerust met een carbon D-fuse stuur dat net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek met de handen op het stuur of op de shifters een soortgelijke flexibiliteit heeft. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint. De Giant Contact stealth stuurpen werkt de remkabels netjes weg waardoor de Giant Defy advanced pro een strakke afwerking heeft. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
Naast de D-fuse technologie is de Giant Defy ook uitgerust met de nieuwe Giant Fondo tubeless banden in de 32 mm breed uitvoering, deze banden bieden naast comfort ook veel meer grip en minder kans op lekrijden. Deze Fondo banden liggen op de Giant SLR 1 carbon wielen die dankzij het dynamic balance lacing spaakpatroon stijf, sterk en duurzaam zijn. De 30 mm carbon velg zorgt voor een lichtgewicht wiel en het DT Swiss loopwerk in de naven zorgen dat de wielen lang en soepel blijven draaien. Het Giant Contact SL neutral zadel is een goede optie op de Defy waar je meer draagvlak op je zadel nodig hebt door de wat rechtere positie en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Defy advanced pro 1 DI2

De Shimano Ultegra DI2 groep is de elektronische schakelgroep van Shimano die al vele jaren heeft bewezen hoe fijn elektronisch schakelen is. De elektronische groepset van Ultegra kenmerkt zich door de ergonomische en kleine shifters ten opzichte van andere hydraulische shifters en het snel en foutloos schakelen voor een hele lange tijd. Op de shifters van de Ultegra DI2 groep zitten 2 extra knoppen bovenop de shifters om bijvoorbeeld je fietscomputer te bedienen. Om de Ultegra DI2 groep naar wens in te stellen is er nog een D-fly bluetooth ontvanger nodig. De Shimano Ultegra groep zorgt altijd dat de voorderailleur zich mee positioneert met de ketting, heeft de mogelijkheid tot synchroshift en beschermt je tegen het rijden op het kleinste tandwiel voor en achter tegelijk. De Defy advanced pro 1 disc is uitgerust met een Shimano Ultegra 50/34 crankstel met Giant Power pro wattagemeter en een Shimano Ultegra 11-34 cassette met een lange kooi achterderailleur.

Meer informatie
gewicht 7.9 kg
framemateriaal carbon
groepset Shimano Ultegra DI2
soort racefiets comfort/endurance
Wielset Giant SLR-1 disc DBL carbon
Remmethode schijfrem
Model Defy advanced pro 1 DI2
Remmen Shimano Ultegra disc
Merk Giant
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:Giant Defy advanced pro 1 DI2 2020
Uw waardering
Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie. Wij streven ernaar om je bericht vandaag nog te beantwoorden. Mocht je een korte vraag hebben, bel ons dan tijdens openingstijden op 0165 30 82 59.
Geen Vragen
Alleen gebruikers die zijn ingelogd kunnen vragen stellen
Andere producten die mogelijk iets voor u zijn!
Giant Wilier Merida Loekie Koga Gazelle Dutch id Cortina Alpina
FAQ