• Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden Voor 17:00 uur besteld, dezelfde dag verzonden
  • Boven de 50 euro, gratis verzending Boven de 50 euro, gratis verzending

Giant Defy Advanced Pro 1

Stel een vraag over dit product
  • Online fiets bestellen? Klik hier voor informatie over de aflevering
  • Fiets op voorraad! Binnen 4 tot 5 dagen bij u thuis (België 6-7 dagen).
  • Gratis afhalen in de winkel (dinsdag en zondag gesloten), €30 verzendkosten in Nederland en België.
  • Betalen in 3 termijnen zonder rente en BKR registratie tot €5000.
  • Let op! Service en garantie vindt enkel plaats op de locatie in Wouw.

Specificaties

Groepset Shimano Ultegra Di2 R8170
Kleur Knight Shield
Wielset Giant SLR-1 36 hookless
Gewicht 7,8 kg
Framemateriaal Carbon
Crankstel Shimano Ultegra R8100 50-34T 12-speed
Type Cassette Shimano CS-R8100 12-speed 11-34T
Stuur Giant Contact SLR D-Fuse XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm
Stuurpen Giant Contact SL XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:110mm
Materiaal velg Carbon
Banden Giant Gavia Fondo 1 32 mm
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano Ultegra disc
Type remschijf Shimano SM-RT800 [F] 160 mm [R] 140 mm
Zadel Giant Fleet SL
Zadelpen Giant D-Fuse SLR

Giant Defy advanced pro 1

De nieuwe Defy garandeert dat je uitstekend vooruit komt op diverse soorten wegdek en bij uiteenlopende omstandigheden. Glad asfalt, ruwe binnenwegen of hoge bergpassen zijn geen enkel probleem voor deze fiets.

Het frame van de Giant Defy advanced pro 1

De Giant Defy advanced pro 1 is een racefiets om zoveel mogelijk comfort te bieden. Enerzijds gebeurt dit door een comfortabelere geometrie zoals de hogere balhoofdbuis en iets kortere bovenbuis. De aflopende bovenbuis zorgt ook voor een zadelpen die meer uitsteekt en zo meer flexibiliteit kan bieden. Anderzijds is het frameontwerp zo dat er zoveel mogelijk trillingen geabsorbeerd worden. De staande achtervork is plat en sluit lager aan op de zitbuis om trillingen beter te absorberen door het frame. De voor en achtervork van de Defy hebben ruimte om 35 mm brede banden te monteren, dit zorgt niet alleen voor meer comfort maar ook meer grip. De Giant Defy heeft een oversized en stijf Powercore bottombracket dat 86 mm breed is en geschikt voor press fit geïntegreerde trapaslagers. Op deze zeer stijve bottombracket zijn ook de massieve liggende achtervorken assymetrisch verbonden om de geleverde kracht over te brengen naar het achterwiel.
De voorkant van de Giant Defy is net als alle andere Giant racefietsen voorzien van een Overdrive balhoofd ontwerp, de balhoofdbuis heeft een 1,25 inch diameter onder en een 1,125 inch diameter boven voor extra stabiel en scherp stuurgedrag. Het Giant Defy frame heeft een geïntegreerde kabelgeleiding, een geïntegreerde zadelpenklem en is uitgerust met 12 mm steekassen om de schijfremmen een stijvere en preciesere montage te geven.
De Giant Defy heeft de versnellingskabels netjes door het frame weggewerkt, de kabels gaan zo het frame in dat ze geen lakschade kunnen veroorzaken. De remkabels zijn ook door het frame weggegewerkt, deze gaan zelfs achter de stuurpen het frame in zodat ze geen lakschade kunnen veroorzaken en met de Giant stealth stuurpen heel strak geïntegreerd kunnen worden. Giant kwam in 1985 met de eerste betaalbare carbon racefiets op de markt en word gezien als de fabrikant met de meeste carbon know how. Giant is 1 van de weinige fabrikanten die zijn carbon zelf weeft en zelf de carbon resin ontwikkeld. Carbon Giant Defy frame's en voorvorken zijn allemaal voorzien van levenslange garantie op productiefouten.

De componenten op de Giant Defy advanced pro 1

Op de Giant Defy advanced pro modellen zijn ook de componenten ontworpen om zo veel mogelijk comfort te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Defy's zijn nu ook uitgerust met een carbon D-fuse stuur dat net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek met de handen op het stuur of op de shifters een soortgelijke flexibiliteit heeft. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
Naast de D-fuse technologie is de Giant Defy ook uitgerust met de nieuwe Giant Fondo tubeless banden in de 32 mm breed uitvoering, deze banden bieden naast comfort ook veel meer grip en minder kans op lekrijden. Deze Fondo banden liggen op de Giant SLR 1 carbon wielen die dankzij het dynamic balance lacing spaakpatroon stijf, sterk en duurzaam zijn. De 42 mm hoge carbon velg zorgt voor een lichtgewicht wiel door het nieuwe hookless velg ontwerp en een nieuwe low friction naaf blijft maar draaien. Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op de Defy waar je meer draagvlak op je zadel nodig hebt door de wat rechtere positie en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Defy advanced pro 1

De Shimano Ultegra DI2 groep is de elektronische schakelgroep van Shimano die al vele jaren heeft bewezen hoe fijn elektronisch schakelen is. De elektronische groepset van Ultegra kenmerkt zich door de ergonomische en kleine shifters ten opzichte van andere hydraulische shifters en het snel en foutloos schakelen voor een hele lange tijd. Op de shifters van de Ultegra DI2 groep zitten 2 extra knoppen bovenop de shifters om bijvoorbeeld je fietscomputer te bedienen. Om de Ultegra DI2 groep naar wens in te stellen is er nog een D-fly bluetooth ontvanger nodig. De Shimano Ultegra groep zorgt altijd dat de voorderailleur zich mee positioneert met de ketting, heeft de mogelijkheid tot synchroshift en beschermt je tegen het rijden op het kleinste tandwiel voor en achter tegelijk. De Defy advanced pro 1 disc is uitgerust met een Shimano Ultegra 50/34 crankstel met Giant Power pro wattagemeter en een Shimano Ultegra 11-34 cassette met een lange kooi achterderailleur.

Lees alles over de Dura Ace R9200 & Ultegra R8100 groepsets
Lees meer

Vergelijkbare producten

Wilier Garda disc

Adviesprijs  3.950,-

 3.599,-

Wilier Granturismo SLR

Adviesprijs  8.400,-

 7.550,-

Op = Op
Wilier Granturismo SLR 2023

Adviesprijs  7.400,-

 6.499,-

Wilier Rave SL

Adviesprijs  5.100,-

 4.599,-

Productinformatie

Giant Defy advanced pro 1

De nieuwe Defy garandeert dat je uitstekend vooruit komt op diverse soorten wegdek en bij uiteenlopende omstandigheden. Glad asfalt, ruwe binnenwegen of hoge bergpassen zijn geen enkel probleem voor deze fiets.

Het frame van de Giant Defy advanced pro 1

De Giant Defy advanced pro 1 is een racefiets om zoveel mogelijk comfort te bieden. Enerzijds gebeurt dit door een comfortabelere geometrie zoals de hogere balhoofdbuis en iets kortere bovenbuis. De aflopende bovenbuis zorgt ook voor een zadelpen die meer uitsteekt en zo meer flexibiliteit kan bieden. Anderzijds is het frameontwerp zo dat er zoveel mogelijk trillingen geabsorbeerd worden. De staande achtervork is plat en sluit lager aan op de zitbuis om trillingen beter te absorberen door het frame. De voor en achtervork van de Defy hebben ruimte om 35 mm brede banden te monteren, dit zorgt niet alleen voor meer comfort maar ook meer grip. De Giant Defy heeft een oversized en stijf Powercore bottombracket dat 86 mm breed is en geschikt voor press fit geïntegreerde trapaslagers. Op deze zeer stijve bottombracket zijn ook de massieve liggende achtervorken assymetrisch verbonden om de geleverde kracht over te brengen naar het achterwiel.
De voorkant van de Giant Defy is net als alle andere Giant racefietsen voorzien van een Overdrive balhoofd ontwerp, de balhoofdbuis heeft een 1,25 inch diameter onder en een 1,125 inch diameter boven voor extra stabiel en scherp stuurgedrag. Het Giant Defy frame heeft een geïntegreerde kabelgeleiding, een geïntegreerde zadelpenklem en is uitgerust met 12 mm steekassen om de schijfremmen een stijvere en preciesere montage te geven.
De Giant Defy heeft de versnellingskabels netjes door het frame weggewerkt, de kabels gaan zo het frame in dat ze geen lakschade kunnen veroorzaken. De remkabels zijn ook door het frame weggegewerkt, deze gaan zelfs achter de stuurpen het frame in zodat ze geen lakschade kunnen veroorzaken en met de Giant stealth stuurpen heel strak geïntegreerd kunnen worden. Giant kwam in 1985 met de eerste betaalbare carbon racefiets op de markt en word gezien als de fabrikant met de meeste carbon know how. Giant is 1 van de weinige fabrikanten die zijn carbon zelf weeft en zelf de carbon resin ontwikkeld. Carbon Giant Defy frame's en voorvorken zijn allemaal voorzien van levenslange garantie op productiefouten.

De componenten op de Giant Defy advanced pro 1

Op de Giant Defy advanced pro modellen zijn ook de componenten ontworpen om zo veel mogelijk comfort te bieden. De carbon D-fuse zadelpen kan door zijn D-vorm en unieke carbon lay-up op slecht wegdek tot 12 mm naar achteren "buigen". De Giant Defy's zijn nu ook uitgerust met een carbon D-fuse stuur dat net als de D-fuse zadelpen op slecht wegdek met de handen op het stuur of op de shifters een soortgelijke flexibiliteit heeft. Daarnaast is dit stuur bij een positie onderin de beugel toch stijf om geen krachtverlies te hebben in een sprint. De D-fuse technologie is het antwoord van Giant op de vele veersystemen op de endurance racefietsen die voor extra gewicht zorgen en tot onnodig krachtverlies lijden, de D-fuse sturen en zadelpennen bieden net zo veel comfort.
Naast de D-fuse technologie is de Giant Defy ook uitgerust met de nieuwe Giant Fondo tubeless banden in de 32 mm breed uitvoering, deze banden bieden naast comfort ook veel meer grip en minder kans op lekrijden. Deze Fondo banden liggen op de Giant SLR 1 carbon wielen die dankzij het dynamic balance lacing spaakpatroon stijf, sterk en duurzaam zijn. De 42 mm hoge carbon velg zorgt voor een lichtgewicht wiel door het nieuwe hookless velg ontwerp en een nieuwe low friction naaf blijft maar draaien. Het vernieuwde Giant Approach "boost" zadel 148 mm breed, een kortere neus met een ergonomische opening is een goede optie op de Defy waar je meer draagvlak op je zadel nodig hebt door de wat rechtere positie en ook het Giant Stratus stuurlint is comfortabel en geeft je handen voldoende grip.

De afmontage van de Giant Defy advanced pro 1

De Shimano Ultegra DI2 groep is de elektronische schakelgroep van Shimano die al vele jaren heeft bewezen hoe fijn elektronisch schakelen is. De elektronische groepset van Ultegra kenmerkt zich door de ergonomische en kleine shifters ten opzichte van andere hydraulische shifters en het snel en foutloos schakelen voor een hele lange tijd. Op de shifters van de Ultegra DI2 groep zitten 2 extra knoppen bovenop de shifters om bijvoorbeeld je fietscomputer te bedienen. Om de Ultegra DI2 groep naar wens in te stellen is er nog een D-fly bluetooth ontvanger nodig. De Shimano Ultegra groep zorgt altijd dat de voorderailleur zich mee positioneert met de ketting, heeft de mogelijkheid tot synchroshift en beschermt je tegen het rijden op het kleinste tandwiel voor en achter tegelijk. De Defy advanced pro 1 disc is uitgerust met een Shimano Ultegra 50/34 crankstel met Giant Power pro wattagemeter en een Shimano Ultegra 11-34 cassette met een lange kooi achterderailleur.

Groepset Shimano Ultegra Di2 R8170
Kleur Knight Shield
Wielset Giant SLR-1 36 hookless
Gewicht 7,8 kg
Framemateriaal Carbon
Crankstel Shimano Ultegra R8100 50-34T 12-speed
Type Cassette Shimano CS-R8100 12-speed 11-34T
Stuur Giant Contact SLR D-Fuse XS:40cm, S:40cm, M:42cm, M/L:42cm, L:44cm, XL:44cm
Stuurpen Giant Contact SL XS:80mm, S:90mm, M:100mm, M/L:110mm, L:110mm, XL:110mm
Materiaal velg Carbon
Banden Giant Gavia Fondo 1 32 mm
Remmethode Schijfrem
Type rem Shimano Ultegra disc
Type remschijf Shimano SM-RT800 [F] 160 mm [R] 140 mm
Zadel Giant Fleet SL
Zadelpen Giant D-Fuse SLR