DT Swiss ARC 1100 Dicut 50 DB los


De voorraad status verschijnt als al de selectie's ingevuld zijn.
Vanaf € 997,90
DT Swiss ARC 1100 Dicut 50 DB los

DT Swiss ARC 1100 Dicut 50 disc

Ontwikkeld met een alomvattende benadering om maar één aspect te verbeteren: nog sneller zijn! Het door DT Swiss en Swiss side ontwikkelde Aero+ concept geoptimaliseerd: De samenhang van weerstand, rij-eigenschappen en efficiëntie.

Weerstand heeft bij wind op kop alles te maken met het frontale oppervlak maar wind komt zelden alleen op de kop. Als er zijwind ontstaat bij een hoek van ongeveer 14 graden, dan creeëren de velgen van de nieuwe ARC1100 een soort "zeileffect" waardoor deze zijwind omgezet word naar voorwaartse kracht. Hoe hoger de velg hoe groter het "zeileffect" kan worden. Alle draaiende wielen maken zelf ook weerstand door het draaiende effect, de spaken spelen hier de grootste rol. Dus een hoger velg (en minder spaak) beperken deze rotatiekrachten.

Natuurlijk moet een wiel wel voorspelbaar zijn vooral in zijwind. Voorspelbaarheid van je voorwiel met zijwind draait om de verdeling van krachten voor en achter de "stuuras". De DT Swiss ARC velgen zijn zo ontwikkeld dat bij zijwind de krachten voor en achter de voorvork zoveel mogelijk uitgebalanceerd worden.

50 mm hoge carbon velg die extern 26,5 mm breed is om zo min mogelijk turbulentie tussen band en velg te creëeren.

1472 gram per set

De DT Swiss ARC velgen zijn tubeless ready, tubeless zorgt voor minder rolweerstand, rijden met minder druk geeft meer comfort, meer grip heb je met minder druk en minder kans op lekrijden. De DT Swiss velgen zijn in het midden zo gevormd dat een band makkelijk in de velgrand schiet en dat soms al met een gewone pomp met een groot volume per slag. Op elke DT Swiss velg kan men ook een gewone buitenband met binnenband monteren. Rolweerstand draait veelal om de afdruk die de band maakt met de ondergrond. Bredere banden en bredere velgen om deze beter te ondersteunen hebben een positieve invloed op rolweerstand. Met meer volume kan je de banden op een lagere druk rijden waardoor de afdruk van de band met de ondergrond wel breder word maar ook korter omdat een band op lagere druk sneller het wegdek "loslaat", de totale oppervlakte van de afdruk is kleiner en dus heb je tocg minder rolweerstand.

De premium 180-naaf onderscheidt zich door zijn geavanceerde Ratchet EXP-technologie, die de naaf extra lichtheid, stijfheid, precisie en een eenvoudig onderhoud zonder gereedschap geeft. Bovendien, uitgerust met de lage wrijving SINC keramische lagers, de naaf presteert efficiënt en brengt uw vermogen direct op de weg. De DT Swiss naven staan bekend voor hun gereedschapsvrije de- en montage. Door een kleine aanpassing aan de eindbus worden deze nog makkelijker gedemonteerd. De body van het achterwiel verwissel je in enkele seconde's maar ook lagers vervangen en onderhouden gaat snel en makkelijk.

Het samenvoegen van één van de ratchets met de ring in de naaf maakt één veer overbodig. Het zorgt voor minder onderdelen en dus minder gewicht maar maakt het ratchet systeem ook duurzamer. Doordat het nieuwe Ratchet systeem nog maar met één veer werkt om één ratchet op zijn plaats te houden in plaats van 2 maakt de aangrijping nog sneller en directer.

Meer informatie
categorie los wiel
gewicht 1472 gram per set
Maat 622-20 mm intern
materiaal carbon
Merk DT Swiss
Schrijf uw eigen review
U plaatst een review over:DT Swiss ARC 1100 Dicut 50 DB los
Uw waardering
Heb je vragen? Neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie. Wij streven ernaar om je bericht vandaag nog te beantwoorden. Mocht je een korte vraag hebben, bel ons dan tijdens openingstijden op 0165 30 82 59.
Geen Vragen
Alleen gebruikers die zijn ingelogd kunnen vragen stellen
Giant Wilier Merida Loekie Koga Gazelle Dutch id Cortina Alpina Stromer Scott Superior